Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udgive en bog med mønstre......må jeg det?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Oct 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg håber at der er nogle der kan svare mig på et spørgsmål. Jeg har læst alt om ophavsret, tror jeg. Jeg har lige udgivet min første bog med hæklerier uden problemer. Men så er det jeg har lyst til at lave bøger med mønstre i hækling, stik og muligvis andet. Der findes mange bøger med kun mønstre i, men langt de fleste er udenlandske, og jeg mener vi har brug for flere danske. Men må jeg det? Mønstre i sig selv er jo overalt hvor der er opskrifter, og opskrifterne er lavet ud fra mønstre. Som jeg ser det, er mønstre ikke noget unikt, da alle....eller rigtig mange kan sætte sig ned og få en ide til et mønstre. Og uden mønstre kan vi ikke designe strikkede eller hæklede ting. Når jeg ser de forskellige mønstrehæfter der findes er der rigtig mange mønstre der går igen, men bøgerne bygget op på forskellige måder. Jeg kan ikke rigtig se hvordan der kan være ophavsret på et mønster, da enhver hækle eller strikke designer, kan lave et mønster som vil kunne ligne hinanden. Jeg er klar over at de fleste regler o g love inden for ophavsret og i forbindelse med at der ikke er ophavsret til ideer er jeg i tvivl her.

Er der nogle der kan hjælpe med et svar der er til at stole på. På forhånd tak!

Mvh Søs Annelise

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)