Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

fraflytning af lejlighed

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 4. May 10
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa

Jeg står og skal fraflytte min lejlighed i november måned. Jeg overvjede at melde mig ind i LLO, men så lige deres anmeldelser, som ikke virker særlig lovende:

https://www.trustpilot.dk/review/www.llo.dk

Jeg har 15.000 kr i depositium hos min udlejer. I min kontrakt står der under $11 at min fraflytning vil koste 36.000 kr. Er dette lovligt at skrive det? Jeg har boet i lejligheden i 2 år, og den står som ny. Der er ikke engang huller i væggene. Naturligvis skal der males og lakeres gulve, men kan ikke se hvordan det skal koste 36.000 kr?

Er det imod lejeloven at skrive at man selv sørger for at istandsætte i samme stand eller bedre, som da jeg flyttede ind?

Mvh Mads
Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

De kan ikke forhåndsgodkende en pris på 36.000 kr. 

Det er lovligt at kræve at lejer har den indvendige vedligeholdelse, men lejligheden skal kun stå i den stand som du selv overtog den. Hvis gulvet var slidt da du flyttede ind? så har du vel på skrift at du ikke skal betale for dette? altså en indflytningsrapport?

Dit indskud bør kunne dække evt. udgifter ved en fraflytning.

Tilmeldt 4. May 10
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for det hurtige svar. Da jeg flyttede ind sendte jeg dem et pdf dokument med en liste over fejl og mangler samt nogle billeder. Må jeg gerne selv sætte det i stand hvis det er i samme stand eller bedre?

mvh Mads

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal kun sætte lejligheden i stand til den stand om da du flyttede ind, jeg ville tage en dialog med udlejer omkring hvor meget der skal laves, så kan du evt. selv sætte den i stand, eller du kan vælge at de gør det og trækker beløbet fra dit dep.

Denne løsning er kun hvis udlejer er seriøs og følger reglerne, mit bud er at det er han ikke, når han skriver det med de 36.000 kr. Så jeg ville være meget obs. på at det foregår efter reglerne, det er jo dine penge, de skal ikke gå til at renovere hans lejlighed. 

Tilmeldt 4. May 10
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

det SKAL ikke være håndværkere som udlejer vælger så? Blot fordi mange af mine venner er håndværkere og en enkelt er maler, som gerne vil hjælpe mig med det, og gøre det professionelt. 

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Det styre du selv, hvis du kan spare penge på den konto, så er udlejer nok ligeglad?

Tilmeldt 4. May 10
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Har en fornemmelse af han bare vil rippe mig. Synes du jeg skal skrive en mail til ham om mit ønske om at sætte lejligheden selv i stand?

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Det synes jeg du skal, skriv at du gerne vil mødes, så udlejer kan vurdere hvad der skal laves, men kan han det? er han fagmand? ellers har du jo billederne fra indflytningen du kan fremvise og dermed kan han se standen, så bør i hurtigt blive enig om hvd der skal laves. men det lyder som om der kun skal spartles huller og males? måske en gang lak på gulvet?

Tilmeldt 4. May 10
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er 100% det eneste der skal laves. Der er flyttesyn d.12 november, og der er så indtil 31 november til at sætte lejligheden i stand. Jeg skal fraflytte d.1 december. Skal jeg skrive en mail til ham nu, eller skal jeg først informere ham om det den dag der holdes syn?

mvh Mads

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo før jo bedre hvis du spørger mig

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)