Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

leverandør sælger mit design

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Aarhus C
Tilmeldt 31. Jan 12
Indlæg ialt: 405
Fra  Bleep Films Eberhard IVS Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer,

Jeg har på det seneste arbejdet på en webshop hvor jeg har redesignet et eksisterende produkt.
Problemet er at min leverandør nu sælger produktet med mit design på Alibaba.

Det er jo ikke så fedt når mine konkurrenter nu bare kan købe mit produkt.

Har I været ude for noget lignende selv og ved I hvad jeg kan gøre og har ret til?


Mvh.
Tobias

Co-Founder & CEO @EasyPoker

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går ud fra, at din leverandør ligger i Kina, og dermed er det dyrt og håbløst at forfølge dine rettigheder. Men hvis du har dit eget mærke på, eller designet er dit, så kan du godt håndhæve denne krænkelse overfor dine konkurrenter i Europa. Men det vil nok give en del problemer med din leverandør, fordi dine konkurrenter vil klage over dig til denne. 

Så det er noget, som du skal overveje, om du vil gøre. Hvis ik, så er dine muligheder meget begrænset, med mindre du vil spilde en masse penge på ingenting...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Aarhus C
Tilmeldt 31. Jan 12
Indlæg ialt: 405
Fra  Bleep Films Eberhard IVS Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Tak for svar. Tænker også det håbløst at forfølge mine rettigheder ved leverandøren. Jeg vil alligevel prøve at kontakte dem og spørge hvorfor de nu sælger mit design til mine konkurrenter. Der er intet juridisk der beviser at de bruger mit design, udover vores samtaler på mail og tegninger af design, så ved ikke lige hvordan jeg skal gribe det an. 

Co-Founder & CEO @EasyPoker

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Tobias Eberhard:

Tak for svar. Tænker også det håbløst at forfølge mine rettigheder ved leverandøren. Jeg vil alligevel prøve at kontakte dem og spørge hvorfor de nu sælger mit design til mine konkurrenter. Der er intet juridisk der beviser at de bruger mit design, udover vores samtaler på mail og tegninger af design, så ved ikke lige hvordan jeg skal gribe det an. 

Du har vel dokumentation på, at det er dit design? Hvis ik, så har du ingen sag, sorry to say...

Men du bør måske snakke med leverandøren, og hvis de er ligeglade, kan du jo forfølge alle dem, som sælger produkterne med dit design i DK og EU. Men du bliver næppe populær hos leverandøren af sådan en jagt...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Aarhus C
Tilmeldt 31. Jan 12
Indlæg ialt: 405
Fra  Bleep Films Eberhard IVS Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke aktivt copyrighted designet, så det eneste jeg har bag mig er mine illustrationer og vores samtale over mail. 

Jeg har netop kontaktet leverandøren for at forhøre mig nærmere om situationen. Jeg har endnu ikke lavet bestillingen på 1000 enheder, så håber det kan komme til at betyde noget til min fordel. 

Mvh.
Tobias 

Co-Founder & CEO @EasyPoker

Tilmeldt 19. Sep 14
Indlæg ialt: 340
Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Tobias Eberhard:

Jeg har ikke aktivt copyrighted designet, så det eneste jeg har bag mig er mine illustrationer og vores samtale over mail. 

Jeg har netop kontaktet leverandøren for at forhøre mig nærmere om situationen. Jeg har endnu ikke lavet bestillingen på 1000 enheder, så håber det kan komme til at betyde noget til min fordel. 

Mvh.
Tobias 

Du har vel lært noget vigtigt ved at opleve dette stunt ;)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tobias Eberhard:

Jeg har ikke aktivt copyrighted designet, så det eneste jeg har bag mig er mine illustrationer og vores samtale over mail. 

Jeg har netop kontaktet leverandøren for at forhøre mig nærmere om situationen. Jeg har endnu ikke lavet bestillingen på 1000 enheder, så håber det kan komme til at betyde noget til min fordel. 

Du skal ik tage copyright på et design, du har automatisk copyright/ophavsretten til det, når du laver det. Det er en ret, som følger med skabelsen af en illustration...

Men du skal gøre op med dig selv, hvordan og hvorledes du evt vil gøre, for der er fordele og ulemper ved begge veje...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 19. Sep 14
Indlæg ialt: 340
Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Du skal ik tage copyright på et design, du har automatisk copyright/ophavsretten til det, når du laver det. Det er en ret, som følger med skabelsen af en illustration...

Men du skal gøre op med dig selv, hvordan og hvorledes du evt vil gøre, for der er fordele og ulemper ved begge veje...

Sikke noget fis at fyrre af, hvis det for eksempel er tøj der er tale om - så kan man ikke copyrighte, men til gengæld er man sikret - i tilfælde af at anden part tager dit logo - og sælger dit produkt, som var det ægte.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

AllRoundMan:

Du skal ik tage copyright på et design, du har automatisk copyright/ophavsretten til det, når du laver det. Det er en ret, som følger med skabelsen af en illustration...

Men du skal gøre op med dig selv, hvordan og hvorledes du evt vil gøre, for der er fordele og ulemper ved begge veje...

Sikke noget fis at fyrre af, hvis det for eksempel er tøj der er tale om - så kan man ikke copyrighte, men til gengæld er man sikret - i tilfælde af at anden part tager dit logo - og sælger dit produkt, som var det ægte.

Det er dig, som er totalt forkert på den! Snakker vi om tøj her måske? Nej! Så lad hold dig dog til emnet, når det er ud fra trådstarters problem, at der bliver svaret!

Og ja du er sikret, hvis nogen kopierer dig logo, som sjovt nok også er det værk, designet og ejet af skaberen. Så hold dig til emnet, for du forvirrer mere, end du hjælper eller løser. + du er mega nedladende, når jeg har ret!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 19. Sep 14
Indlæg ialt: 340
Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

AllRoundMan:

Du skal ik tage copyright på et design, du har automatisk copyright/ophavsretten til det, når du laver det. Det er en ret, som følger med skabelsen af en illustration...

Men du skal gøre op med dig selv, hvordan og hvorledes du evt vil gøre, for der er fordele og ulemper ved begge veje...

Sikke noget fis at fyrre af, hvis det for eksempel er tøj der er tale om - så kan man ikke copyrighte, men til gengæld er man sikret - i tilfælde af at anden part tager dit logo - og sælger dit produkt, som var det ægte.

Det er dig, som er totalt forkert på den! Snakker vi om tøj her måske? Nej! Så lad hold dig dog til emnet, når det er ud fra trådstarters problem, at der bliver svaret!

Og ja du er sikret, hvis nogen kopierer dig logo, som sjovt nok også er det værk, designet og ejet af skaberen. Så hold dig til emnet, for du forvirrer mere, end du hjælper eller løser. + du er mega nedladende, når jeg har ret!

Zip it!

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)