Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af Open Source Webshop løsning

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg går med planer om at åbne en webshop, og har sat mig lidt ind i de forskellige platform og hosting løsninger. Jeg er kommet frem til at jeg vil kaste mig ud i en Open Source løsning, og prøve at rode rundt med det, for at få en fornemmelse for det, og prøve at se hvordan det foregår, istedet for med det samme bare at betale mig ud af det.

Efter at have læst lidt rundt omkring, kan jeg forstå at der er to populære løsninger, Prestashop og Magento. Meget af det jeg har læst er godt nok gammelt, og nok forældet, men jeg tænker det er en god ide at vælge en af dem, med henblik på eventuel hjælp fra eksperter. Hvis jeg har ret i den antagelse, vil jeg meget gerne høre diverse fordele og ulemper ved de to webshop løsninger.

Det der vægter meget for mig er:

Brugervenlighed, til at forstå og komme igang med, uden den store programmerings viden.
Populært blandt eksperter, sådan at deres hjælp er god og til at betale.
Mulighed for selv at skræddersy, design og funktioner.

På forhånd tak for hjælpen!

Hilsen Simon

Fra Viborg
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 737
Fra  Webdesign, Niels Madsen Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Seirup:

Det der vægter meget for mig er:

Brugervenlighed, til at forstå og komme i gang med, uden den store programmerings viden.
Populært blandt eksperter, sådan at deres hjælp er god og til at betale.
Mulighed for selv at skræddersy, design og funktioner.

 

Hej Simon.

Du skulle prøve at kigge på Wordpress plus Woocommerce, som vil opfylde dine Krav.

Med tonsvis af plugins og Theme som er til at opsætter.

Mvh. Niels

Webdesign

https://itwebsite.dk

Tilmeldt 21. Sep 14
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har bedst erfaring med Magento, som er et super godt og stabilt webshopsystem.

En nem måde at komme i gang på, kunne være at købe et theme med installationsvejledning og support på f.eks. http://themeforest.net/category/ecommerce/magento 

Fra Ikast
Tilmeldt 4. Jun 14
Indlæg ialt: 359
Fra  Wallartshop.dk Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Simon

Jeg har selv stået der hvor du står nu og efter at have leget med de forskellige systemer faldt mit valg på prestashop og jeg har bestemt ikke fortrudt, jeg startede helt på bar bund, men med hjælp fra youtube, prestafans og Amino har jeg selv lavet min side og er rigtig tilfreds med resultatet, så min anbefaling går klart på prestashop.

Mvh. Martin

Køb Danmarks billigste wallstickers på http://wallartshop.dk CVR numre til firmabil kun 75kr incl fragt 

Fra Århus
Tilmeldt 15. Oct 14
Indlæg ialt: 51
Fra  Olympen ApS / www.olympen.dk Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Simon,

det kommer meget an på hvad dine planer for webshoppen er..

Jeg har erfaring med Magento og woocommerce(plugin til wordpress), som jeg synes du også burde tage med i dine overvejelser - desværre har jeg ingen erfaring med prestashop

Angående woocommerce, så er det nemt at finde svar på rigtige mange ting, da communitiet er stort og der er mange indlæg omkring det.

Det er meget leightweight, nemt og hurtigt at navigerer rundt i, hvilket gør det super brugervenligt. Det kræver heller ikke en dyr hostingløsning, hvis du er på budget, da det netop er meget leightweight og kan faktisk køre fint på mange af de standard hoteller man kan købe sig til fx. hos meebox, som jeg bruger og er ret tilfreds med. Ønsker du flere funktioner er der rig mulighed for det ved at downloade plugins til woocommerce. 

Køb dig et theme template (hjemmeside design) hos themeforest.net, som du synes matcher det du gerne vil have, så får du et professionelt og godt programmeret hjemmesidedesign. Så er du godt på vej.

Magento kan rigtig meget med mange funktioner. Det er et tungt system der kræver en god server. Udvikling af en magentoshop med programmør er dyre end woocommerce. Her kan du også downlaode tilføjelser(plugins) for at udvide det funktionelle. Jeg mener det er svære i starten sammenlignet med woocommerce at navigerer rundt i, da der er mange flere muligheder til at starte på. Spørgsmålet er så om du ahr brug for dem alle.

Drejer det sig om en webshop med mange produkter, så vil det være en fordel at have kendskab til csv filer og hvordan du uplaoder dem i de forskelliger systemer, da du med en csv fil kan ændre lager, fjerne, redigere, uploade alle produkter på engang, priser, tekst osv.

Generalt så er der faktisk rigtig rigtig mange overvejlser at gøre sig.

Det vil derfor være nemmere at svare på, hvis du kunne uddybe hvad du gerne vil med din måske kommende webshop.

du kan evt. svare på spørgeskemaet på denne hjemmeside for at finde ud af om du skal have magento eller woocoomerce http://www.creare.co.uk/magento-vs-woocommerce   :)

Held og lykke

Olympen - salg af sportstøj og udstyr, spilletøj og holdsæt til klubber, skoler, foreninger, virksomheder

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 236
Fra  Kontorartikler.nu Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det skal være Open Source, så vil jeg også anbefale WooComerce. Den hører jeg rigtig meget godt om. Har set en demo af den, og den har nogle tools til SEO som du vil blive rigtig glad for :-)

Salg af kontorartikler, samt stort udvalg af emballage. Find det hele på kontorartikler.nu

Fra Århus
Tilmeldt 15. Oct 14
Indlæg ialt: 51
Fra  Olympen ApS / www.olympen.dk Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Olympen - salg af sportstøj og udstyr, spilletøj og holdsæt til klubber, skoler, foreninger, virksomheder

Fra Viborg
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 737
Fra  Webdesign, Niels Madsen Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik Thostrup:

Angående woocommerce, så er det nemt at finde svar på rigtige mange ting, da communitiet er stort og der er mange indlæg omkring det.

Det er meget leightweight, nemt og hurtigt at navigerer rundt i, hvilket gør det super brugervenligt. Det kræver heller ikke en dyr hostingløsning, hvis du er på budget, da det netop er meget leightweight og kan faktisk køre fint på mange af de standard hoteller man kan købe sig til fx. hos meebox, som jeg bruger og er ret tilfreds med. Ønsker du flere funktioner er der rig mulighed for det ved at downloade plugins til woocommerce. 

Køb dig et theme template (hjemmeside design) hos themeforest.net, som du synes matcher det du gerne vil have, så får du et professionelt og godt programmeret hjemmesidedesign. Så er du godt på vej.

 Hej.

Jeg vil anbefale at bruger responsive themes fra www.Woothemes.com ,
som har lavet deres webshop theme direkte til Woocommerse, virker bedst efter min mening.

Mvh. Niels

Webdesign

https://itwebsite.dk

Fra Århus
Tilmeldt 15. Oct 14
Indlæg ialt: 51
Fra  Olympen ApS / www.olympen.dk Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tilføjer lige at woothemes er dem som står bag woocommerce og laver derfor også themes (hjemmeside design), der er lavet til deres shopsystem. Det er bestemt heller ikke noget dårligt valg. Derudover kan du hos woothemes.com også købe plugins(tilføjelser), hvis du ønsker nogle yderligere funktionaliteter.

Jeg har erfaring med både køb af themes og plugins hos woothemes og themeforest og er bestemt ikke blevet skuffet nogen af gangene.

Hos begge har jeg oplevet god support på de produkter jeg har købt.

Olympen - salg af sportstøj og udstyr, spilletøj og holdsæt til klubber, skoler, foreninger, virksomheder

Tilmeldt 16. Oct 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Det er et dårligt råd at foreslå woocommerce. Der er ingen support og du bliver afhængig af dyre IT nørder. Hold dig langt væk.

skal du finde en og brugervenlig løsning, se på hosted webshop. Der findes en del hvor du kan hente en prøve version inden du beslutter dig, eks. Scannet.dk (god, men dyr), Wannafind.dk, dandomain.dk, TDC.dk. Glem wordpress og woocommerce. De er for nørder.

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)