Det har vi... |
Du skriver I har hyr med jeres nyhedsbrev, men ikke hvad det drejer sig om. Har I lav åbningsprocent, klikprocent eller ryger den i spam, eller hvad er problemet præcis?
Det har vi... |
Du skriver I har hyr med jeres nyhedsbrev, men ikke hvad det drejer sig om. Har I lav åbningsprocent, klikprocent eller ryger den i spam, eller hvad er problemet præcis? |
Hej Thomas, |
Hvordan er konkurrencerne bygget op? Kunne man overveje at gøre dem bedre? Mere interessante? Og med bedre præmier?.... |
Specialister i webudvikling og webdesign
Start med at spørg dig selv hvorfor I ønsker tilmeldte som tilmelder sig bare for at vinde en konkurrence? Hvorfor bruge annoncekroner på at skaffe tilmeldinger som måske hverken er interesserede i jeres firma eller indholdet af mailinglisten? Udover det kommunikerer I ingen værdi som grund til at tilmelde sig: "og modtag samtidig tips, tricks og helt konkrete tilbud fra IT-verdenen" Jeg har ingen anelse om hvad det skulle gavne at tilmelde mig, for jeg har ikke rigtigt nogen ide om hvad indholdet er. Tips og tricks til IT-verdenen kan jo være SEO tips, men det kan også være hvordan man skifter et bundkort, eller tager backup af sin telefon. Og hvis listen indeholder alle de forskellige elementer vil den for de fleste sjældent ramme noget som helst, da ganske få er interesserede i så bredt et budskab. Jeg vil gerne tilmelde mig en mailingliste med SEO-nyheder, fordi det er en af de ting jeg arbejder med, men med "tips og tricks til IT-verdenen" aner jeg ikke hvad reelt kommer til at modtage fremover og hvilken værdi det vil give mig. |
Jeg faldt over dette blog indlæg skrevet af Jonathan Lindahl: Det kunne måske bruges til inspiration? Der er ihvertfald nogle rigtigt spændende teknikker beskrevet. |
Hvis I bruger konkurrencer som lokkemad, skal præmien være relevant for jeres virksomhed. Prøv også at præcisere det med tips. Derudover kan I jo få en tilmeldingsformular, der går igen på alle sider på hjemmesiden, plus en pop up eller hello bar, hvis I ikke allerede har det. Så er det også en god idé at blogge - det giver nemlig mulighed for at skaffe trafik til siden, hvor der så igen er mulighed for, at folk hopper på nyhedsbrevet. |
Tekstforfatter, korrekturlæser, cand.mag., specialist i Emotionelle Kundetyper