Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken bank går i til?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 14. Oct 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen

Er rendt ind i en næsten uoverkommelig forhindring med mit nye ApS. Jeg kan ikke finde en bank der vil have små iværksættere. Bliver blankt afvist med beskeden om at det ikke er et givtigt arrangement for banken. Jeg skal nemlig ikke låne noget som helst og ikke have nogen form for kredit. Alt jeg har brug for er en erhvervskonto med et debitkort og en netbank. Danske og Jyske bank var ikke til at stikke i. Handelsbanken ville gerne have mig som kunde, de syntes alle papirer var helt i orden og at det så spændende ud. Men jeg skulle låne en million for det var rigtig interessant for dem - og det har jeg intet behov for.

Nordea har syltet mig i nu 6 uger. Til at starte med ville de bare se oprettelsespapirer og de blev selvfølgelig afleveret promte. Hver gang jeg så rykker dem for et svar, så kommer de med ny dokumentation jeg mangler at aflevere - hvorfor ikke bare bede om det hele til start. De har indtil videre fået; oprettelsespapirer, forretningsplan, vedtægter,  budget, regnskaber fra mit enkeltmandsselskab, estimater over månedelige bevægelser på kontoen og senest et koncerndiagram. Dvs en firkant med mit navn i - De bedte virkelig om det.

Jeg kan simpelthen ikke forstå det skal være så bøvlet. Hvis de har en reel omkostning med de små erhvervskunder. Hvorfor så ikke lave et produkt hvor de får dækket deres omkostninger ind? Og læser man bankernes sites, så har de netop det. Problemet er at man bliver afvist inden man overhovedet når så langt.

Jeg vil meget gerne høre om jeres erfaringer på området. Det er jo virkelig dræbende at det ikke er muligt at drive en hæderlig virksomhed i Danmark. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Oftest er det små IVS der render ind i det problem. At rende ind i det med IKKE at kunne få konto til erhverv er usædvanligt - men det er ikke usædvanligt, at skulle betale noget for en sådan konto som koster banken at drive og - uanset alle tror det er umuligt - faktisk giver risiko. Det plejer, med mindre man står i RKI eller er på kontanthjælp inden opstart, at klares med en selvskyldnerkaution (noget nær standard).

Læs evt: http://johnhannover.blogspot.dk/2014/09/ny-konto-i-banken.html også så du forstår hvorfor du skal ha en lille forretningsplan og et lille budget og legitimation med som standard som ny i banken

Normalt ville man starte i den bank der kender en på forhånd, og så arbejde sig ud derfra

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Oct 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har intet problem med at skulle betale for kontoen, det er helt fair. Bankerne har jo en omkostning, når jeg ikke skal låne noget. Problemet er at man bliver blankt afvist selvom man gerne vil betale for kontoen.

Har sendt min egen bank, Nordea forretningsplan, kopi af oprettelsespapirer, budget, vedtægter, estimater over bevægelser på kontoen, samt koncerndiagram, indeholdende en firkant med mit navn i. Det fremgår ellers rimlig tydeligt af både forretningsplan, oprettelsespapirer og vedtægter at det kun er mig og ikke flere. Står heller ikke i RKI og har aldrig gjort det. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

så er det rent ud skidt - når du tilmed vil betale om det er kravet. Hvilken Nordea afdeling tilhører du - måske kan jeg skubbe til dem hvis du giver mig et CVR nummer også - det skal ikke være så vanskeligt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Viby J
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 14
Fra  Compelling Software Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Havde præcis samme problem som dig for 6 mdr siden og snakkede med flere banker, men kun handelsbanken gav mig en fair pris og behandling, så det blev dem. Kan se at lsb ju har fået et fantastisk godt tilbud, hvis man er iværsætter og medlem af ida, men det hvde de ikke dengang. 

Mvh søren

Fra Ikast
Tilmeldt 4. Jun 14
Indlæg ialt: 359
Fra  Wallartshop.dk Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har min konto ved andelskassen, det gik smertefrit, dog pressede de noget på for at pådutte mig en kassekredit men det gik hurtigt og smertefrit ellers

Mvh. Martin

Køb Danmarks billigste wallstickers på http://wallartshop.dk CVR numre til firmabil kun 75kr incl fragt 

Tilmeldt 14. Oct 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg syntes også jeg fik en fair behandling af Handelsbanken, De reagerede inden for 24 timer og de gav et ærligt svar - det kan jeg kun have fuld respekt for.

Tilmeldt 14. Oct 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

John det vil jeg være enormt taknemmelig over, har du en mail jeg kan sende dig infoen på?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

john@johnhannover.com - Nok bedst chance i KBH området hvor jeg har en del år i div. bankråd for dem og kender ledelse - men generelt skal det ikke være svært i Nordea når du har gjort som beskrevet

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 00:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Av, du har ret. Jeg er også selv interesseret i dette og har sådan set lige brugt lidt tid på nettet for at finde en gratis konto. Sparbank Thy har gebyr-fri lønkonto, måske gælder det også driftskonto? Det siger selvfølgelig ikke noget om deres krav, men det er da en god start.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)