Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har du forstand holding selskab?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 11. Nov 11
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Hvilke sær regler er det med holding i IVS ?

Tilmeldt 19. Feb 14
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for din beskrivelse Uldal, Det gav rigtig god mening og kan nu bedre forstå hvorfor man burde have det. 

Hvis man har planer om at ekspandere og man alligevel har overskud, så er det økonomisk set bedre at have Holding selskab for at kunne bruge dem skattefrit, på virksomheden i stedet for at skulle udbetale til sig selv og betale skat, og måske senere skulle skyde dem ind igen i virksomheden? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Junes:
er det økonomisk set bedre at have Holding selskab for at kunne bruge dem skattefrit, på virksomheden i stedet for at skulle udbetale til sig selv og betale skat, og måske senere skulle skyde dem ind igen i virksomheden? 

Nej - holdingselskab sparer heller ikke skat i virksomheden. En virksomhed betaler altid skat af sit overskud. Den kan så gemme det resterende uden mere skat hos sig selv - eller hos holding - det har ingen som helst betydning for skatten. 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Feb 14
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
En virksomhed betaler altid skat af sit overskud. Den kan så gemme det resterende uden mere skat hos sig selv - eller hos holding - det har ingen som helst betydning for skatten. 

Okay, jamen hvis de så kan gemme overskuddet uden mere skat både i holding og virksomheden, hvad er så meningen med at overføre overskuddet?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Junes:
Okay, jamen hvis de så kan gemme overskuddet uden mere skat både i holding og virksomheden, hvad er så meningen med at overføre overskuddet?
det kunne være man var bange for at drift havde kreditorer som kunne få det til at gå konkurs - og det kan det så gøre uden at det overførte overskud kunne tabes - hvis det lå i holding.

Det kræver jo så i IVS at man har opsparet 50.000 kr efter skat først, for ellers må man ikke overføre udbytte. Det betyder at man skal ha til sin løn (hvis man har tænkt sig at leve af det + et overskud der giver 50.000 kr efter skat i drift)

En bedre grund kunne være, at du havde 2 driftsdøtre. Hvis datter 1 så har 100.000 kr i overskud og 2 har 100.000 kr i underskud, så vil holding kunne sambeskatte de to og ha et rundt 0 at beskatte - hvor datter 2 ellers først fik udlignet sit underskud skattemæssigt, når det næste gang havde overskud

Jeg holder med ejendomsinvestor - i alle fald overvej meget nøje om du behøver holding - fokuser på drift at dit selskab og vent lidt med at bygge selskaber oven på selskaber - det er altså mere arbejde = penge til revisor - hvis man ikke selv er rigtig god i sambeskatning, og risiko for at man laver fejl øges.

Jeg siger ikke + eller -  til holding - bare, at mange i dag faktisk lukker holding selskaber de har fortrudt - men mange andre bruger dem fornuftigt og har glæde af dem

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Feb 14
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

det kunne være man var bange for at drift havde kreditorer som kunne få det til at gå konkurs - og det kan det så gøre uden at det overførte overskud kunne tabes - hvis det lå i holding.

Det kræver jo så i IVS at man har opsparet 50.000 kr efter skat først, for ellers må man ikke overføre udbytte. Det betyder at man skal ha til sin løn (hvis man har tænkt sig at leve af det + et overskud der giver 50.000 kr efter skat i drift)

En bedre grund kunne være, at du havde 2 driftsdøtre. Hvis datter 1 så har 100.000 kr i overskud og 2 har 100.000 kr i underskud, så vil holding kunne sambeskatte de to og ha et rundt 0 at beskatte - hvor datter 2 ellers først fik udlignet sit underskud skattemæssigt, når det næste gang havde overskud

Det gav god mening! Tusind tak for hjælpen, det er nok ikke noget jeg vil begive mig ud i til at starte med, hvilket jeg også kan høre jeg ikke behøver. Dog har det været meget godt at blive klogere på denne front da jeg godt kan se mig benytte mig af det i fremtiden.  

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Uldal:
Planen var at mit holding kunne fungere som pengebank, det betyder at overskuddet fra lad os sige 3 afdelinger ender i holding skattefrit.

Jeg holder med Uldal :-) Hvis vi altså lige ser bort fra det med det skattefrie, for der skal jo altid betales skat af overskud - det samlede i "koncernen", hvis det hele er sambeskattet. Som John skriver, er det jo smart, hvis underskud på gyngerne kan opvejes af overskud på karusellerne, så der ikke skal ventes 3 år på at få opvejet underskuddet. Som tidligere nævnt, bør du dog fokusere på indtjening og først når du når en vis størrelse - eller ønsker at dele selskabet med andre, kan du overveje Holding. Gør det ikke for at være smart, der er ikke mange skattemæssige fordele - for ikke at sige ingen - og du kan jo ikke spare i skat, hvis du ikke tjener penge :-) God vind!

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal man da ikke ?? 

Udbytte fra driftselskabet kan overføres skattefrit til holding. Det er først i det øjeblik du begynder at udbetale dig selv pengene at de bliver beskattet. Men du kan skattefrit investere pengene i eksempelvis søsterselskaber, eller blot oparbejde en kapital.

http://ivaekst.dk/vaekst/0/3/2/4/holdingselskab

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Uldal:

Det skal man da ikke ?? 

Udbytte fra driftselskabet kan overføres skattefrit til holding.

ja det kan det - men jo mere:

Nej - for at der kan overføres udbytte skal det jo være fra et beskattet overskud i drift. Der er derfor altid 24,5% selskabsskat på og det er der så uanset man lader pengene blive i drift - som en kapital man oparbejder - eller man flytter dem til Holding.

Der bliver ikke en ekstra skat ved at flytte udbytte til holding, men for at udbytte overhovedet fremkommer, er der jo helt almindelig skat i drift.

Der er ikke skattemæssig forskel på at opbygge kapitalen direkte i drift - eller i holding, så det skal bestemt ikke være grunden til holding.

Mange starter sikkert med tanke om at lige straks har de 4 søsterselskaber, men jeg holder med ejendomsinvestor - keep it simple - med mindre du på forhånd ved du skal ha flere selskaber meget snart eller anser kreditorer for risiko ud over det normale - så går det fint med bare et enkelt selskab og så fokus på den drift fra stART

VH john hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Man skal selvfølgelig betale sine 24,5% selskabsskat af det komplette driftsoverskud uanset hvad, men resten må jo trækkes op i holding skattefrit.

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)