Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dinero for andelsboligforeninger

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 3. Jan 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Kunne I overveje at tilføje en skabelon for andelsboligforeninger? F.eks. ABF-Håndbogens standardkontoplan?

Jeg har været kasserer for min andelsboligforening i omtrent 20 år. Først med dos-baserede programmer (FK-finans m.fl.), siden SummaSummarum. Jeg vil gerne bruge Dinero, men det virker ikke realistisk, medmindre der kan laves en brugbar skabelon.

Hvis det sker, så tænker jeg, at der vil være et stort potentiale i de mange små andelsboligforeninger i Danmark, der i stort omfang drives af en frivillig bestyrelse. Jeg bogfører fx alt selv og lader revisoren opstille regnskabet.

Hvis I er med på ideen, så kunne jeg godt skrive en standardskabelon efter jeres format?

Med venlig hilsen

Thomas

Fra Ringsted
Tilmeldt 13. Oct 14
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du ikke bare lægge din egen kontoplan ind i Dinero med håndkraft? Altså slette de konti, du ikke skal bruge og så oprette de nye, du skal bruge.

Mvh Maria

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 3. Jan 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Maria,

Nej, ikke i Dinero. Du kan læse mere her: https://dinero.dk/support/kontoplan/

Det vil også være imod tankegangen bag Dinero, der jo netop drager fordel af, at en gruppe med samme behov inddirekte 'får hjælp' af

Fra Ringsted
Tilmeldt 13. Oct 14
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Åhh - jo, jeg kan godt huske det nu fra da det var nyt, men jeg troede det var ændret - det er en ret voldsom begrænsning i et økonomisystem.

Hvorfor vil du skifte? Pris? Funktionalitet?

Mvh Maria

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 3. Jan 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Maria,

Der er flere grunde:

1) SummaSummarum er mit program (min firmalicens på en enkelt maskine). Derfor hænger jeg på kassererposten i foreningen, indtil jeg finder en løsning...

2) SummaSummarum (i min udgave) er ikke online, så der er ikke adgang for revisor og evt. beboere til at følge med. Altså fleksibilitet.

3) Vi har efterhånden testet en del programmer (i den billige ende), og ingen af dem kan bruges, med mindre jeg gør vold på vores eksisterende kontoplan.

4) Fornemmelsen af, at Thorborg har den rigtige indstilling til det frivillige arbejde og den ånd, der (måske?) stadig sidder i ryggraden hos mange andelshavere og bestyrelser rundt i landet.

Fra Ringsted
Tilmeldt 13. Oct 14
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan sagtens se fordelen ved at lade Dinero løse opgaven, men den er udviklet til et helt andet segment end andelsboligforeninger, og med nogle smarte ting, som er uanvendelige for jer (min holdning).

I gamle dage havde jeg anbefalet en C5, men den går på pension om 4 år, så det er nok ikke nogen god idé. Har du kigget på e-conomic? Eller er den for dyr?

Mvh Maria

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 3. Jan 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, den opfylder heller ikke mine behov. E-conomic har også faste, ikke-redigerbare poster i sin kontoplan.

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Nissen:
E-conomic har også faste, ikke-redigerbare poster i sin kontoplan.

Jeg er ret sikker, på at nå du starter op i E-conomic kan vælge at indlæse din egen kontoplan.

Mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Fra Ringsted
Tilmeldt 13. Oct 14
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan lægge din egen kontoplan ind. Det har jeg gjort - og sat resten op helt fra bunden. Men prisen er jo hvad den er.

Mvh Maria

Tilmeldt 3. Oct 14
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 3 (22 indlæg)