Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dansk efterspørgsel på genbrug

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 14. Jul 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har gået og tænkt over, om der er mulighed at skabe en profit på alt fra 500-4000 kr. om måneden, hvis man begyndte at købe og evt. istandsætte små brugte ting og så videre solgte dem videre med profit.  Jeg spørger grundet, at jeg ikke tjener nok på mit ungdomsarbejde, til at jeg kan få tingene til at køre ordenlig rundt. (Der er mange regninger i forbindelse med det sociale samt et aktivt teenager liv) Desuden var jeg i USA hos en værtsfamilie i to uger i september, hvor jeg så at kvinden i familien havde egen virksomhed, hvor hun købte al verdens ting, som var prissat for lavt og derefter solgte dem videre på eBay. Dette tjente hun rimelig stabilt på, dog ønsker jeg en langt mindre størrelsesorden. Jeg ønsker bare at kunne tjene lidt ekstra hver måned. Desuden er jeg meget interesseret i selvstændigt arbejde og iværksætteri, hvilket er derfor jeg ønsker at prøve denne form for arbejde i stedet for at ansøge om et ekstra fritidsjob, da jeg er træt af de, undskyld udtrykket, slaveopgaver sådan et job medfører. 

Men jeg tænker, at der må være nogle undersøgelser eller statistiker, som viser hvilke varer danskerne sælger mest af på f.eks. den blå avis og lign. sider. 
Jeg tænker om det er cykler, nips til hjemmet osv. af forskellige kategorier, så jeg kunne specificere mine eventuelle køb til samme kategori. Er der nogle, som har noget materiale i dette sammenhæng? Jeg er selv i fuld gang med informationssøgning, men tænkte at der var meget klogere hoveder her inde, som sikkert kunne hjælpe.  

- Andreas :) 

Fra Helsingør
Tilmeldt 11. Jun 12
Indlæg ialt: 198
Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Andreas,

Jeg ved ikke særligt meget om hverken genbrug eller salg af brugte ting, men noget siger mig at dem der klarer sig godt har en god næse for det.

Her er nogle forslag som måske er brugbare.

Hvis jeg var dig så ville jeg opstøve en antikvar eller måske en person der opkøber dødsboer, og få mig en god snak med dem.
Der skal nok være et par stykker i Vordingborg. I har måske også et lokalt loppemarked du kunne besøg og se om der ikke var en flink sjæl du kunne snakke med?

Som "betaling" kunne du jo tilbyde dem at hjælpe med næste dødsbo der skal tømmes, rydde op på deres lager eller hvad ved jeg. En ung frisk fyr tror jeg altid at en antikvar eller "dødsbo-opkøber" ville kunne sætte i sving.

Hvordan påtænker du at sælge dine varer? Via egen webshop, DBA, Trendsales eller lign.?

En start kunne da muligvis også være at tage til den lokale politi cykelauktion med en tusse på lommen og købe cykler som du mener du kan istandsætte og tjene på.

Held og lykke med at slippe for de trælsomme fritidsjobs.

Lars 

Mvh. Lars

Fra Odense
Tilmeldt 14. Jul 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg takker mange gange for svar Lars, jeg vil helst sikkert følge op på diverse annoncer i de lokale aviser. Du har givet en masse gode input, det er super fedt. Jeg tænker at jeg "bare" vil sælge over diverse sider som DBA og lign., da jeg har absolut ingen erfaring med egne hjemmesider og den slags. 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)