Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Får ingen udviddet selvangivelse.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.  Jeg har i dag rettet min forskudsopgørelse for 2014 og skrevet 16.000 i underskud under Rubrik 435 (Underskud af selvstændige virksomhed før renter og rentekorrektion). Da det er hvad jeg forventer af underskud for resten af året. Så det ser ud til at være rigtigt gjort?


Nu har jeg så fulgt skats youtube video på hvordan man får en udvidet selvangivelse: ">


På videon er der en kategori der hedder VIRKSOMHED hvor man kan trykke JA til at man har en virksomhed. Denne del har jeg ikke?
 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare log ind hos skat og gå i kommunikation og skriv til dem, at du har stiftet virksomhed og ønsker udvidet selvangivelse, så kommer det automatisk til at virke

Husk at evt varer på lager til indkøbspris skal lægges til dit resultat 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Har skrevet til skat! (:

Alstå vare på lager til indkøbspris (som er 5.000), skal det ligges sammen med alle andre startomkostninger(webshop,logo,printer osv.)?

For det har jeg gjort og det 16.000 kr. Webshoppen har endnu ingen indtægt og derfor må de 16.000  regnes for underskud, som jeg har angivet i rubrik 435.


Er jeg korrekt på den John? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

de varer du har på lager - skal du enten i bogholderiet ha fjernet fra vareforbrug og over på varelager så de har den værdi de nu engang har i indkøb

Hvis du bare har bogført dem som vareindkøb / forbrug - så er de jo en udgift, men det er de ikke hvis ikke du har solgt varen. Så længe de ligger op lageret er det lige så godt som penge i banken

Derfor: Hvis du bare har bogført varekøb og ikke har lavet ompostering til lager - så skal du tage dit resultat som er - xxxx og så skal du lægge værdien af dine varer til for at få det korrekte resultat til forskud og selvangivelse

Du må ikke ha dit vareindkøb med som udgift når du ikke har solgt noget - for du har jo hele værdien

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Jan 09
Indlæg ialt: 171
Fra  Redmark Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis varelageret på de kr. 5.000 indgår i dine kr. 16.000 så er det forkert. Varelageret skal ikke trækkes fra som en udgift på dit forskudsskema.

32 års erfaring indenfor revision, regnskab, skat, IT, rådgivning mv.
Partner i www.redmark.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Så det vil sige at jeg skal trække de 5000 kr fra de 16.000 = 11.000. Så jeg skal ind og skrive 11.000 i underskud hos SKAT? 

5000 kr. /varelagere =  (Vare der skal sælges på webshoppen, som ENDNU ikke er solgt)
11.000 kr. / = er udgifter som(webshoppen, betalingsmodul, logo, emballage, hardware)
vareforbrug = det jeg her solgt for?

Er jeg korrekt på den? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

ja det ser rigtigt ud men find en der vil hjælpe eksterne, du vil kunne ha mange andre fejl

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bruger billy billings, som skal integeres med prestashop  og alt bogholderi forgår der, så det hele er faktisk ret nemt. 
Jeg bogfører alt der har med virksomheden at gøre, og så det bare om at finde de rigtige kontier at bogfører under (:

Learning by doing. 

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke ufarligt - der er masser af speical regler som du kan fald i på, ting der kun er kvart moms - eller ingen momsfradrag for og samme med skat - men det er jo blot en risiko - jeg synes dine spørgsmål viser, at du kommer ud i fejl og risikerer en dag at skulle i skatteproblem for at spare nogle hundrede kroner om måneden

your choice

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Forslår du så at jeg bruger noget som Agera måndeligt? eller kun i perioder når billagerne har hobet sig op?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)