Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Freelancer fra østen eller lokal partner?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Nov 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg skal have lavet en hjemmeside i Wordpress med sit helt personlige design. Siden kommer til at indeholde en masse forskellige moduler, hvilket vil sige at det er en forholdsvis kompliceret side. En freelancer fra østen er billig og sikkert også kompetent, hvis man ikke sortere udfra prisen, men jeg føler bare at det vil være for uoverskueligt, at få det produkt som jeg ser for mig grundet kommunikationsbarrieren. 

Da jeg selv er studerende og har kontakt til nogen, der læser programmering på uni, har jeg overvejet om man skulle hive fat i dem i stede for. Det vil utvivlsomt være nemmere at finde ud af, hvordan tingene skal være, da man kan mødes fysisk og tilrettelægge arbejdet. Er dog i tvivl om, hvordan man skal aflønne en ydelse fra en studerende - timeløn eller måske en %-andel i projektet? 

Hvad tænker I om det?

God dag :-) 

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

firefox88:
Er dog i tvivl om, hvordan man skal aflønne en ydelse fra en studerende - timeløn eller måske en %-andel i projektet? 

Procent-andel er kun interessant for programmøren hvis du har tilsvarende evner og erfaring indenfor dit felt, da ideen i sig selv ikke er noget værd, så der falder den mulighed oftest til jorden.

Når du vil hyre en studerende er det også vigtigt at gøre op med dig selv hvor meget praktisk erfaring personen minimum skal have. I dit tilfælde er det et større projekt, og det er ikke ønskværdigt for dig hvis den person du hyrer aldrig har lavet noget lignende tidligere.

Omkring partnere i Asien så skal du være møjhamrende sikker på personen kan det han siger han kan. Der er så mange herude der laver noget forfærdeligt spaghetti-kode som andre seriøse udviklere efterfølgende ikke vil røre med en ildtang.

Fra Sanur
Tilmeldt 11. Aug 13
Indlæg ialt: 275
Fra  Cyberdata.dk Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit firma ligger også i østen (Bali, Indonesien), så der behøver ikke være sprog barrierer, men du kan da helt sikkert også finde en god programmør på uni, de er jo som regel lidt billigere end en prof. men så længe det er en der har interesse i programmering, og ikke kun programmerer når han bliver tvunget til det i skolen, så findes der en del gode, de bedste er dem der sidder hele natten i flere år og programmerer, og så finder ud af at de også vil have en uddannelse inden for området, selv om det måske slet ikke er nødvendigt, da de allerede er kanon gode, men de kan så lære nogle nye teknikker m.m. og alt tæller jo. Har selv lige fået fat i en der har programmeret i 3 år, og han er bedre end en anden jeg har haft der havde programmeret i 8 år, så det siger noget om hvor meget interessen betyder.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)