Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har vist lavet en brøler, har købt et køretøj med restgæld. Hvad gør jeg ?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 921
Fra  SeoGeek.dk ™ Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

 Kære Aminoer.

Jeg har brug for et godt råd.  

I Lørdags har jeg købt en motorcykel af en privatperson. Vi skriver en slutseddel og får den ormregistreret i min navn på Told&Skats hjemmeside og alt det er sådan set fint nok.

Efterfølgende finder jeg ud af at der er restgæld i køretøjet og finansieringsselskabet har ligeledes pant i motorcyklen. Så er det jeg bliver urolig for i princippet kan det blive mig der er juridisk bindende på restgælden som jeg læser det. Sælger siger godt nok at han vil bruge pengene til at tilbagebetale restgælden, men det har jeg jo ikke nogen garanti for at han ikke gør.

Faktisk har jeg lavet en bankoverførsel fra min bank til hans bankkonto, men da det var i Lørdags bliver de først overført fra min konto på Mandag og jeg kan se at jeg stadig kan slette betalingen.

Kan jeg tillade mig at tilbageholde pengene eller sige til ham at jeg selv indfrier restgælden direkte hos hans finansieringsselskab ? En løsning er jo også at annullere betalingen og give ham cyklen tilbage, eller en helt tredie model ?

Hvad vil i gøre i denne situation ?

Håber virkelig i kan hjælpe

På forhånd tak.

Mvh

Frank

Officewarrior.dk  Mens Accessories

 

Tilmeldt 3. Feb 14
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Frank Rasmussen:
Kan jeg tillade mig at tilbageholde pengene eller sige til ham at jeg selv indfrier restgælden direkte hos hans finansieringsselskab ?

Hej Frank

Det er lige netop det du skal gøre, sælgeren har slet ikke lov at sælge en motorcykel med pant i, det er nemlig ikke hans førend den er helt og aldeles betalt.

Slet betalingen

Kontakt financieringsinstitutet og få det korrekte beløb på skrift så det er bindende

Overfør beløbet til dem og resten til ham

/Niels

 

Fra Randers
Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 921
Fra  SeoGeek.dk ™ Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar Niels, det vil jeg helt afgjort gøre.  Det kunne jeg virkelig have brændt nallerne. Men det kan jo være han er troværdig nok til rent faktisk at indfri restgælden så er den pot jo ude.

Mvh

Frank

Officewarrior.dk  Mens Accessories

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

helt enig i det svar du har fået - men gør det i samarbejde med sælger - og tro absolut ikke automatisk at han betaler restgælden - den skal være ude af verden inden du har cyklen så både han - og panthaveren, skal være med på den, hvis det aftales, at du indfrier restgælden

ellers er den klar nok, du kan miste maskinen igen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Randers
Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 921
Fra  SeoGeek.dk ™ Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

 Javel. Jeg har jo allerede cyklen og har som sagt en slutseddel samt en ormregistrering i mit navn.  Jeg har lige netop nu afvist betalingen så han får ikke sine penge på Mandag.

Jeg vil ringe til Nordea på Mandag og høre hvad restgælden er, det kan jeg nemlig ikke se på http://www.nummerplade.net/bilbogen.html Jeg kan kun se det oprindelig lånebeløb samt en konstatering af at der er restgæld.

Hvis ikke sælger vil have jeg indfrier restgælden, må han vel hente sin cykel igen og lade handlen gå tilbage.

Mvh

Frank

Officewarrior.dk  Mens Accessories

 

Tilmeldt 31. Jan 09
Indlæg ialt: 171
Fra  Redmark Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Har du overvejet om restgælden evt. er større end salgsprisen ?

I så fald kan finansieringsselskabet stadig hente maskinen, hvis sælger eller du ikke betaler differencen. Men det finder du ud af, når du og sælger i fællesskab tager fat i finansieringsselskabet.

Få evt. din bank til at hjælpe dig med at overføre pengene til finansieringsselskabet så du er sikkertpå, at beløbet overføres på betingelse af, at de frigiver sikkerheden. De skal nok desværre have et gebyr for at hjælpe med det.

Kontakt i øvrigt sælger og fortæl, at du stopper betalingen, da du er blevet rådet til det mhp. at i i fællesskab for indfriet gælden. Kontakt ham, så der er stadig er en god tone mellem jer.

32 års erfaring indenfor revision, regnskab, skat, IT, rådgivning mv.
Partner i www.redmark.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Statsaut. revisor:

Har du overvejet om restgælden evt. er større end salgsprisen ?

I så fald kan finansieringsselskabet stadig hente maskinen, hvis sælger eller du ikke betaler differencen. Men det finder du ud af, når du og sælger i fællesskab tager fat i finansieringsselskabet.

Få evt. din bank til at hjælpe dig med at overføre pengene til finansieringsselskabet så du er sikkertpå, at beløbet overføres på betingelse af, at de frigiver sikkerheden. De skal nok desværre have et gebyr for at hjælpe med det.

Kontakt i øvrigt sælger og fortæl, at du stopper betalingen, da du er blevet rådet til det mhp. at i i fællesskab for indfriet gælden. Kontakt ham, så der er stadig er en god tone mellem jer.

 Yes

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Randers
Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 921
Fra  SeoGeek.dk ™ Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Statsaut. revisor:
Har du overvejet om restgælden evt. er større end salgsprisen ?

Ja det har jeg faktisk tænkt, for på gældsbeviset er lånebeløbet 80.000 Kr. og jeg har betalt 34.000 Kr. Så det er en mulighed, men det får jeg først svar på, på Mandag.

Ellers nogle gode pointer du kommer med Henrik, tak for det.

Men lige for at få en ting på plads. Det er ulovligt at sælge cyklen når der er pant i den også selv om man har til hensigt at indfri restgælden ?

På forhånd tak.

Mvh

FRank

Officewarrior.dk  Mens Accessories

 

Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Frank Rasmussen:

Men lige for at få en ting på plads. Det er ulovligt at sælge cyklen når der er pant i den også selv om man har til hensigt at indfri restgælden ?

Nej, det er ikke ulovligt. Sælger kan godt have en aftale med panthaver om at cyklen må sælges.
Derudover håber jeg det er tidsspilde at kontakte sælgers panthaver. Jeg håber da ikke de oplyser en 3. part om evt. restgæld.
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)