Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import og Moms

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 12. Aug 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis jeg importerer nogen vare uden moms fra et ikke EU land, og betaler herefter momsen. Hvis jeg så sælger varerne til min kammerats virksomhed, vil han så også kunne fratrække momsen (selvom den er fratrukket fra tidligere virksomhed), eller skal han betale momsen for at kunne fratrække, eller følger det med fra tidligere virksomhed.

Jeg håber i vil hjælpe, idet jeg er en lille smule i tvivl.

Mvh.

M. Kaufmann 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

det var lidt rodet spurgt?? Du importerer som momsregistreret fra et ikke EU land ved at indberette importmoms og det har du fået forklaret i tidl. tråde som jeg husker det?

Når du sælger varen så skal du naturligvis lægge moms på til en dansker - og den salgsmoms betaler køber så.

Er køber ikke momsregistreret kan han ikke trække noget fra -

Er han momsregistreret bliver den moms han betaler -  til købsmoms for ham -  som trækkes fra hans salgsmoms i hans momsbetaling - og han ved givet, at for at trække moms fra, skal momsen fremgå tydeligt af den faktura han har fået fra en dansk momsregistret sælger (dig f.eks)

Importmoms indberetter du som http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 12. Aug 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 02:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for hjælpen John har lige et sidste spørgsmål hvis du vil være så venlig,
hvis jeg sælger mine varer på kredit til min kunde, som også er momsregistreret, kan jeg fratrække min salgs moms ?selvom jeg ikk har modtaget mine penge?

Tak på forhånd
Fra København
Tilmeldt 12. Aug 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 02:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Skrevet forkert kan han fratrække momsen uden at betale mig ?
Via den faktura jeg gir ham ?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

moms har ikke med betaling at gøre - så i første omgang ja - Du kan jo så sende ham til incasso - Hvis I ender med at være enige om at der ikke skal betales af den ene eller anden årsag, så skal han jo modpostere fakturaen og så forsvinder både omkostning og moms igen i hans regnskab - ellers er det jo både skatte og momssnyd, men moms er fradrag den dag man får en faktura (og salgsmoms er + moms den dag man selv skrive en faktura) og begge dele giver betaling af moms eller moms retur - uanset man har betalt

Det er er jo alm. at betaling f.eks. er 30 dage netto - så betaling har ikke noget at gøre med selve udgiften eller momsen, det er faktura dato generelt som udløser det

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)