Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man arbejde gratis?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 07:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

I sommers var jeg meget syg og fik hjælp i virksomheden af familie og venner. Ingen fik løn for deres arbejde og er derfor heller ikke registreret som medarbejdere i virksomheden.

Nu har jeg fået oplyst, at dette ikke er lovligt - uanset at det var gratis hjælp og ingen af dem er på overførelses indkomst. Er dette korrekt?

På forhånd tak.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

det er nok bare afgørende at du kan vise hvor mange der har hjulpet og hvornår - uden at modtage løn. Det er afgørende som du skriver, at de ikke er på overførselsindkomst / betaling fra det offentlige. 

Jeg tror ikke skat blander sig, hvis du kan vise en form for log bog og der ikke er sandsynlighed for sorte penge. Det er et grå område som jeg ser det. Hvis du talte pizzaria og masser af hjælp bag skranken og med rig mulighed for at snyde med sorte penge, så ville det kunne gi problemer. Hvis det er et område, hvor der ikke er indtægter kontant frem og tilbage i stor mængde, men hvor alle indtægter og udgifter i princip sker via banker, så er det let at påvise, at der ikke er sort økonomi i det, også så er jeg overbevist om, at skat tager roligt på det.

Der kan dog godt være problemer på andre områder, ex arbejdsskadeforsikring som skal tegne for alle der arbejder for en uanset løn niveau

Med andre ord - gråområde i mine øjne hvor man som minimum bør føre logbog der viser hvem der arbejder med hvad og hvornår - uden løn. Ikke ideelt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)