Jeg kender ik konceptet eller priserne, men det lyder som om, at problemet er at få kunder i butikken. Så måske skulle i gå en helt anden vej!
Lav et interview med den lokale ugeavis, lave en FB gruppe og ellers spred budskabet om, at den xx.xx.2014 er der gratis smagsprøver på jeres lækre sandwiches. Samtidig kan folk den pågældende dag købe en sandwich til ½ pris.
Det tjener i næppe penge på her og nu, men når man sælger mad, så gælder det altid om, at få folk til at prøve at smage ens produkter. Kan man det, er det straks lettere at sælge dem noget i fremtiden...
Dvs hvis I har midlerne, så burde i måske ofte 5-10.000 kr på sådan et stunt, da det med stor sandsynlighed, hvis jeres produkter vel at mærke er gode, kan 3-4 doble jeres daglige omsætningen på meget kort tid. Derefter kommer det lange seje træk, hvor budskabet så skal spredes endnu mere!
Og I må IKKE være fedtet med fyld i jeres sandwiches. Det skal være sådan, at folk tænker WAUW, når de får den udleveret, f.eks som hos Subway, hvor de altid er proppet til randen med lækkert fyld. Sæt hellere prisen 5 kr op, og fyld godt op med fyld, det er det, og den gode smag, som kunderne skal huske jer på!
Kontakt også udlejer, og fortæl dem om problemet. Det kan være, at de er frisk på at halvere jeres husleje i f.eks 3 mdr, hvilket vil give jer ekstra likviditet!
Selvom alt ser sort ud nu, så er der håb for enden af regnbuen, men I skal altså aktivt gøre noget, hvis dette mareridt skal vendes! Bolden er på jeres banehalvdel, så vær kreative og smarte, så skal det hele nok ændre sig, hvis konceptet vel og mærke, er egnet til det danske marked...
Good luck :)