Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Julesalget nærmer sig! - Hvad gør i?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 24. Apr 12
Indlæg ialt: 151
Fra  Timebay.dk Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Nu nærmer vi os snart julesalget, og jeg må indrømme jeg har aldrig nogensinde prøvet at været webshop ejer i julen. Så jeg ville høre hvor stort ens lager skal være her op til jul? Man kan evt sammenligne det i procenter fx 10% større eller noget, hvad i nu finder bedst at sammenligne med. :-)

-          Hvad plejer i at gøre?

-          Hvilke parametre skal man fokuser mest på når man nærmer sig julesalget?

-          Skal man være ekstra opmærksom på at Post Danmark måske ikke kan levere lige så hurtigt i november – december?

Ser frem til at høre jeres tanker omkring julen :-)

Mvh

Carsten Nielsen

Tilmeldt 24. Apr 12
Indlæg ialt: 151
Fra  Timebay.dk Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der ingen der har nogen indvendinger? :-)

Tilmeldt 12. Jul 13
Indlæg ialt: 219
Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carsten

Post Danmark leverer som altid. Dog skal man lave en speciel aftale til dem, de sidste par dage op til jul,
men dette gør de ofte opmærksom på, hvis du har en erhvervsaftale med dem.

Generelt set stiger alt salget. Dog kommer det jo også an på hvad du sælger. Hvis du sælger legetøj for eksempel, så skal man i hvert fald forvente at salget bliver mindst fordoblet ;-) Ellers kan du via Google Søgeordsplanlægning, se hvordan søgningerne steg i december/november måned sidste år. 

 

Tilmeldt 9. May 13
Indlæg ialt: 66
Fra  Rasmus-Koelln.dk Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carsten

Personligt har jeg ikke haft nogle problemer med langsommere levering i julemånederne,
og Post Danmark plejer at være gode til at informerer deres erhvervspartnere om hvordan det hele foregår. 

I forhold til at beregne hvor meget mere du kommer til at sælge, så har jeg lavet et lille eksempel på hvordan du sådan cirka, kan antage hvor meget mere du kommer til at sælge i dit julesalg: http://rasmuskoelln.dk/kaere-webshopejer-har-du-koebt-ind-til-dit-foerste-julesalg/ 

Tilmeldt 24. Apr 12
Indlæg ialt: 151
Fra  Timebay.dk Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay. Det kunne være man skulle overveje en erhvervsaftale. Jeg mener bare ikke det er meget man spare på sådan en trods alt. :)

Så det i siger er at lageret burde være dobbelt så stort når man nu nærmer sig julemånederne?

Tilmeldt 9. May 13
Indlæg ialt: 66
Fra  Rasmus-Koelln.dk Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Nielsen:

Okay. Det kunne være man skulle overveje en erhvervsaftale. Jeg mener bare ikke det er meget man spare på sådan en trods alt. :)

Så det i siger er at lageret burde være dobbelt så stort når man nu nærmer sig julemånederne?

Nu må jeg ikke sidde at udtale mig om priserne, dog mener jeg hypotetisk set at hvis du opgiver nogle optimistiske pakketal til Post Danmark,
så kan du i hvert fald få mere end 50% af priserne rimelig let.

Tilmeldt 24. Apr 12
Indlæg ialt: 151
Fra  Timebay.dk Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøver at forhøre mig hos post danmark. Men tør ikke lyve over for dem, med hvor mange pakker jeg får sendt. Er bange får jeg får en kæmpe regning eller noget bagefter. :)

Men tak for svaret!

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 236
Fra  Kontorartikler.nu Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Nielsen:

Prøver at forhøre mig hos post danmark. Men tør ikke lyve over for dem, med hvor mange pakker jeg får sendt. Er bange får jeg får en kæmpe regning eller noget bagefter. :)

Det gør du nok ikke, men syntes også det er bedst at være ærlig :-)

Efter vores erfaring så leverer alle distributører rimelig stabilt hen over december. På B2C ordrer plejer det at eksplodere omkring d. 10 december, og falder så langsomt hen imod d. 20. Det kan være svært at forudsige nøjagtig hvilke produkter du skal have dobbelt af. Men at have dobbelt af det hele er ikke nødvendigvis løsningen. Men kan godt se det er svært hvis ikke du kan sammenligne med december sidste år.

Et godt råd, lad være med at tro at du lige kan trække kundernes levering en uges tid indtil du kan få varer hjem igen. Kontakt kunden og vær ærlig omkring det. Folk bliver nervøse i December hvis ikke varerne kommer med det samme.

Salg af kontorartikler, samt stort udvalg af emballage. Find det hele på kontorartikler.nu

Tilmeldt 24. Apr 12
Indlæg ialt: 151
Fra  Timebay.dk Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret. :-)

Det med kunderne, kunne jeg heller ikke finde på. Så vil jeg heller ringe og høre dem ad, om de vil have pengene refunderet eller om jeg skal udstede et gavekort.

Så må det briste eller bære. :-)

Men hvad med jer, hvordan bestiller i op til julemånederne?

Tilmeldt 9. Oct 14
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Min personlige erfaring er at November har langt mere press på end december. Det kom lidt bag på mig første gang. Jeg tror dog det afhænger meget af hvad man sælger.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)