Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Produktion af mindre opgaver i aluminium og stål. ( Gerne Polen)

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 9. Jul 13
Indlæg ialt: 8
Fra  Accessories.dk Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg søger en kontakt, helst i Polen, som kan lave / producerer mindre opgaver i aluminium og stål.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anne Marie

Send en PB. Jeg handler med en, hvor 1+1 flere gange bliver 3.

Johnny

Fra Midtlangeland
Tilmeldt 18. Oct 08
Indlæg ialt: 54
Fra  Spodsbjerg Maskinværksted Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hej.

 

Jeg arbejder både i stål og aluminium, dog ikke i Polen.

Men hvis det kun er mindre opgaver, kan det så betale sig at få det lavet i Polen ?

Mvh

Mikael

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan på ingen måde svare sig at få lavet det i Polen punktum.. Bare se hvor galt det gik med klap-broen i Aalborg.

Danske virksomheder kan i langt de fleste tilfælde komme med en pris der er konkurrencedygtig på alle områder. Problemet med Polen er den svævende kvalitet, og det absolut essentielle behov for hands-on management on location hvis det skal ligne noget der kan bruges. Og ja jeg taler af erfaring.

Jeg har flere kontakter i mit netværk og jeg vil gerne tilbyde at produktionsmodne dit produkt for en rigtig fair pris. 

www.daltek.dk

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Uldal:
Bare se hvor galt det gik med klap-broen i Aalborg.

Og gangbroen over Gudenåen ved Randers.

Den blev også vældigt dyrere.

Johnny

Fra nasielsk
Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 68
Fra  Nordmet sp. z.o.o. Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Anne Marie Pedersen,

Vores virksomhed er dansk/polsk jeg er chef med 17 års erfaring i den polske metalbranche.

Vi producere større og mindre opgaver af diverse metaldele i Polen.

Vi kører med egenudviklet B2B system der gør vores kommunikation og de mange misforståelse der kan opstå imellem 2 landekulturer bliver borteliminineret.

Du kan sende til min email adresse din forespørgelse  cw@nordmet.pl, så kommer vi tilbage til dig:)

Til Herr Uldal, fra Brønderslev, må jeg beklage din Punctum dagsorden og dine dårlige erfaringer. Alt har sin pris også i Polen. Hvis du vælger leverandører efter pris , så kan det gå galt og ja specielt i Polen, hvor man sparer på det overordnede personale.

Når vi taler små simple emne serier har danskerne sjældent en chance, ved større antal er de bedre stillede eller hvor danskerne besidder et know how, automat maskiner,, som polakkerne ikke besidder, så erdanskerne konkurrence dygtige. Initialomkostninger på produktionsapparat eller markedets produkt efterspørgelse har også indflydelse på konkurrence situationen.

Min produktionschef arbejde tidligere på en fabrik der leverede møbler til Ikea osv. i Polen, så Herr Uldal vi inviterer dig gerne til et pilotprojekt, så har du nogle efterspørgelser i metal så er du meget velkommen til, at kontakte mig på cw@nordmet.pl

Mange Hilsener Christian

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian.

Jeg er rigtig glad for at i kan få det til at svinge med polen. Det kræver som jeg kan læse også noget af en "maskine" kørende i baggrunden. Jeg har årelang erfaring både direkte og indirekte med Polen og de forretningsmetoder man benytter dernede er jeg på ingen måder tilhænger af. 

For til sidst at runde den med Nr Sundby broen af i Aalborg. Prisen på broen var oprindelig 9,6 mio kroner og 5 måneders ventetid. Det hele endte med at alle svejsninger skulle slibes ned og laves om. Ekstraregningen på 4,3 mio kom oveni samt en endelig leveringsdato 13 måneder efter påsejlningen. 

Dvs at broen kom til at koste 13,9 mio kroner og blev 8 måneder forsinket. Jeg kan hilse at sige at det tal kan man fordoble uden problemer. Alle busselskaber i Vendsyssel blev lagt totalt ned og booket til kørsel med DSB´s kunder i den periode, plus en mængde taxakørsel hvilket gav en ekstraudgift i form af det man kan kalde en form for "tabt arbejdsfortjeneste". 

At kontrakten var lavet på et stykke toiletpapir kan man sige er typisk for det danske trafikministerie og statsbanerne (det er vi jo så vant til) men det er noget helt andet. 

Jeg kunne have fået et Dansk firma til at producere den bro til under den pris (13,9) og hvad vigtigere var ville den have været leveret til tiden, og gennemgået kvalitetskontrol til UG13.

Man kan med en kop kaffe og en snak i langt de fleste tilfælde få produceret også mindre serier herhjemme til en måske ikke konkurrencedytig pris, men tæt på. Til gengæld får man et slutprodukt med en super kvalitet.

Jeg er ikke den eneste der har et problem med Polen, broen i Aalborg og nu så åbenbart også i Randers er jo bare nogle små prikker på det ellers desværre ret blakkede renome de Polske fabrikker selvforskyldt har raget til sig.

Jeg kan fortælle dig at jeg indirekte har oplevet hvordan Polsk metalarbejde har været for BLADT som er en af de rigtig store spillere når vi snakker brug af underleverandører og dermed også outsourcing

De startede ligesom alle andre med at få en metalvarefabrik i Polen til at producere for sig. Vi snakker en multimillionordre til offshore vindindustri. Første batch blev leveret til tiden, og med rigtig fin kvalitet. Andet batch blev ikke leveret til tiden, og iøvrigt med rigtig mange fejl og mangler i kvalitet. Det har betydet at når BLADT får produceret i Polen sender de en HÆR af projektledere, sjakbajser, kvalitetsmedarbejdere og planlæggere til Polen for at få bygget tingene til tiden og i en ordentlig kvalitet. Det er faktisk ved at være så dyrt at hvis der eksisterede en Dansk metalvarefrabrik der havde den kapacitet som man har i Polen ville det være billigere at få produceret i Danmark. Desværre eksisterer der ikke en fabrik i Danmark af den magnitude og beliggenhed der kræves.

Jeg mener at både Kina, Polen og Indien er overståede kapitler. De har lavet rigtig mange penge på outsourcing før og under finanskrisen, men det holder slet ikke i længden. Det kræver en hård hånd, og en topledelse som Hr Christian selv nævner før man kan få et slutprodukt som nogen kan stå inde for. Og hvor er besparelsen så ?

Jeg vil til gengæld gerne give dig et pilotprojekt. Giv mig et tilbud på at få produceret en stålkonstrution i Polen, lad os sige en 25 meter gitter el-mast af de gode gammeldags slags som der efterhånden ikke er så mange af. Inklusiv materialer og fragt til DK (vi kan sige Odense), så kan jeg til hver en tid matche din pris ved at bruge en producent i DK i mit netværk. 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1874
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Som med alt andet outsourcing så skal det gøres ordentligt for at det er en besparelse - og det er uanset om det er Danmark, Polen eller Kina. 

På prototypearbejde og små serier er prisen drevet af timeløn, og ofte med kollosale overheads i Danmark, men samtidig er det svært at styre når det er længere væk. Vi har erfaringer hvor outsourcing har resulteret i kollosale besparelser på metalarbejde og en bedre kvalitet, men har også set det modsatte.

Interessant snak.

Fra København
Tilmeldt 9. Jul 13
Indlæg ialt: 8
Fra  Accessories.dk Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian
Har du evt. en mail. Jeg kan ikke sende en privat besked til dig.

Venligst Anne 

Fra nasielsk
Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 68
Fra  Nordmet sp. z.o.o. Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anne,

Email adresse:

cw@nordmet.pl

Mange Hilsener Christian

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)