Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Honorar for salg af tegninger til tøjtryk

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Fredericia
Tilmeldt 10. Oct 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :

3704.tukan-signed.pdf

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig, hvilket jeg vil være meget taknemmelig for.

Baggrundshistorien:

Jeg tegner en del i min fritid og har altid mit tegnegrej med mig, og i den forbindelse bliver jeg kontaktet af et tøjfirma, der gerne vil have mine tegninger, da de gerne vil bruge dem til tryk på deres børnetøj. Jeg har aldrig haft til hensigt, at sælge mine tegninger, men lader mig rive med af situationen og udleverer den tegning som de gerne vil have, hvorefter jeg ikke hører noget fra dem indtil de sender mig en sms, hvor de gerne vil, at jeg sender en mere af mine tegninger. Dette gør jeg, men i same forbindelse spørger jeg dem ad, om ikke vi kan finde en form for kompensation. Svaret er først, at jeg jo kan få omtale på deres hjemmeside og facebook. Jeg bliver så senere kontaktet hvor de spørger hvad jeg havde forestillet mig jeg skulle have. Jeg svarer, at jeg mener jeg skal aflønnes på lige fod som andre de køber tegninger af, men svaret er, at det er meget forskelligt hvad de enkelte kræver og at det jo er mine tegninger og det derfor er mig der skal komme med en pris, hvorefter de vil tage stiling til om de vil købe dem.

Problemstillingen:

Jeg har rug for hjælp til at komme frem til en pris på mine tegninger som er reel og jeg vil jo ligeledes gerne sikre mig, at mine tegninger ikke bare kan bruges frit af dem eller videreformidles. Håder der er nogen der kan hjælpe mig - på forhånd tak!

For god ordens skyld har jeg vedhæftet mine tegninger.

4150.NÆSEHORN-signed.pdf

8764.tukan-signed.pdf

 

De bedste hilsner

Henriette Voss

Tilmeldt 27. May 13
Indlæg ialt: 180
Fra  ADI Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henriette

Min erfaring som køber af designs til mit tøjmærke er, at det selvfølgelig er sælger der 100% sætter prisen på sine designs. Jeg har købt mange designs fra udenlandske kunstnere og synes tit man kan forhandle(prutte) lidt om prisen.

Men jeg har typisk givet mellem 500,- og 1500,- pr. design og så kan jeg bruge det til hvad jeg vil. Altså så er det 100% mit design. Men det jo op til dig selv hvad du vil ha' for det. Hvis du har brugt mange timer på det og det betyder meget for dig, så sætter du bare prisen op, men med den risiko at de ikke vil købe.

Du kan jo også lave en aftale om en hvis %del af salget med dine designs. Men det nok lidt sværere at få køber med på...

Mvh.

Dennis

Fra Fredericia
Tilmeldt 10. Oct 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dennis

 

Mange tak for dit svar :)

 

Det rpisleje du her nævner var også umiddelbart det jeg havde tænkt...

 

De bedste hilsner

 

Henriette

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)