Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Føler mig snydt - webshop leveret med duplicate content

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)
Tilmeldt 12. Jul 13
Indlæg ialt: 219
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Helle

Hvilket webshop system er den bygget i?

De fleste webshop systemer har nogle indstillinger, som hurtigt kan håndterer problemet.

 

Fra Jyllinge
Tilmeldt 20. Jan 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Den er udviklet i Magento.

Hvis det er nemt at løse, forstår jeg ikke, hvorfor min webudvikler ikke har forberedt min webshop, så dette problem var undgået.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle Ainsworth:
Hvis det er nemt at løse, forstår jeg ikke, hvorfor min webudvikler ikke har forberedt min webshop, så dette problem var undgået.

Fordi du takkede nej til SEO optimering. Duplicate content er en del af det og hvis shoppen automatisk ikke sørger for det så kommer det ikke med i pakken.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Niels Henriksen:

Helle Ainsworth:
Hvis det er nemt at løse, forstår jeg ikke, hvorfor min webudvikler ikke har forberedt min webshop, så dette problem var undgået.

Fordi du takkede nej til SEO optimering. Duplicate content er en del af det og hvis shoppen automatisk ikke sørger for det så kommer det ikke med i pakken.

 En ordentlig sælger sørger selvfølgelig for TYDELIGT at gøre opmærksom på denne problematik.

Det er jo ikke noget "almindelige" mennesker ved noget om.

Ej heller kan det være rigtigt at man som køber skal sætte sig 110% ind i alle detaljer omkring shoppen.

Det virker desværre som mange udviklere er meget hurtige til at fraskrive sig ethvert ansvar.

Tilmeldt 12. Jul 13
Indlæg ialt: 219
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Laugesen:

 En ordentlig sælger sørger selvfølgelig for TYDELIGT at gøre opmærksom på denne problematik.

Det er jo ikke noget "almindelige" mennesker ved noget om.

Ej heller kan det være rigtigt at man som køber skal sætte sig 110% ind i alle detaljer omkring shoppen.

Det virker desværre som mange udviklere er meget hurtige til at fraskrive sig ethvert ansvar.

Når jeg har lavet websites så har jeg altid haft SEO (den tekniske del) med inde over hvor kunden ikke har kunne sige nej til det. Men vi ved ikke hvad der har været aftalt mellem kunden og leverandøren og hvilken form for SEO der er sagt nej til. Men hvis jeg som udvikler fik at vide at der ikke skulle laves nogen form for SEO så er det kundens valg - men naturligvis bør man forklare kunden hvad der kan ske ved at sige nej til det.

Fra Jyllinge
Tilmeldt 20. Jan 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg hat mig meget ind i SEO inden jeg valgte platform. Jeg ønsker ikke at have en webshop uden kunder!

Jeg har netop valgt Magento, da den er forberedt til SEO. Men jeg takkede nej til selve SEO optimering, hvilket jeg regnede med omhandlede selve arbejdet med linking, meta tilter osv. Jeg ville ønske, at der var en mere generel definition i branchen. Dette er en jungle for nye webejere.

Tilmeldt 12. Jul 13
Indlæg ialt: 219
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Helle Ainsworth:

Jeg hat mig meget ind i SEO inden jeg valgte platform. Jeg ønsker ikke at have en webshop uden kunder!

Jeg har netop valgt Magento, da den er forberedt til SEO. Men jeg takkede nej til selve SEO optimering, hvilket jeg regnede med omhandlede selve arbejdet med linking, meta tilter osv. Jeg ville ønske, at der var en mere generel definition i branchen. Dette er en jungle for nye webejere.

Det er ikke værre end som så. Hvis du gik ind på det link jeg gav dig lige før, så vil du kunne løse dit duplicate content problem ved filtrering på cirka 21 sekunder ;-)

 

Fra Jyllinge
Tilmeldt 20. Jan 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det kun tager 21 sekunder, kan jeg jo bare undre mig over, hvorfor det skulle koste ekstra.

Jeg har aldrig bedt mine websudviklere om at skrive tekster eller opbygge links

Tilmeldt 12. Jul 13
Indlæg ialt: 219
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

I stedet for at beklage dig, hvad så med at få ordnet problemet,
så du kan komme videre med din webshop?

Hvis din SEO leverandør, har fortalt dig, at de først kan gå igang, nå du har ordnet problemet med duplicate content ved filtrering,
hvorfor går du så ikke ind i dine Magento indstillinger og ændre 2 ting?

http://rasmuskoelln.dk/canonical-url-tag/ 

Der er både screenshot og guide til hvor præcis du indstiller det. Herefter er dit duplicate content problem med filtrering væk?

 

Helle Ainsworth:

Hvis det kun tager 21 sekunder, kan jeg jo bare undre mig over, hvorfor det skulle koste ekstra.

Jeg har aldrig bedt mine websudviklere om at skrive tekster eller opbygge links. 

 

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)