Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Føler mig snydt - webshop leveret med duplicate content

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Jyllinge
Tilmeldt 20. Jan 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er nystartet webshopejer, og jeg har fået udviklet min webshop hos [Navn fjernet af moderator i henhold til Aminos regler]. Webshoppen er leveret og alle regninger er betalt. I første omgang var jeg meget tilfreds med shoppen. Men jeg er nu ved at få SEO-optimeret min webshop (ikke hos [Navn fjernet af moderator i henhold til Aminos regler]), og det viser sig, at der er en del duplicate content på grund af filtrene, som er sat op. Det er ikke fordi mine tekster er enslydende. En forudsætning for at påbegynde SEO-optimering er, at duplicate content fejlene bliver rettet.

Nu er jeg så blevet "kastebold" imellem webshopudviklerne og SEO firmaet og webshopudviklerne vil kun tilrette min webshop, hvis jeg betaler ekstra - og hos SEO firmaet binder jeg mig for 3 måneder, men de kan ikke gå igang.

Kan det virkelig være rigtigt? Skal jeg bare acceptere at få leveret en færdigudviklet webshop med "indbyggede" duplicate content fejl?

Er det den standard, som I andre også leverer?

Da jeg indgik aftalen, takkede jeg nej til SEO optimering. Men jeg har aldrig takket ja til at få duplicate content, som jeg efterfølgende skal betale for at få rettet.

Mvh

Helle

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle.

Umiddelbart ville jeg ikke sige det var i orden af dem.

Men jeg vil dog sige, at ofte så anvender programmører denne metode, eftersom det ofte vil spare dem fandens meget tid, hvis de bare lige hentede lidt kode fra nettet, eller noget fra en tidligere opgave.

Hvis jeg havde opstartet en ny webshop, ville jeg selv gerne have fået det af vide. Forskellen er bare hvilket omfang det er i. Nu ved jeg ikke hvor meget de har kopieret, men hvis nu kun det var 10-20 linjer, så ville jeg dybest set være helt ligeglad, men hvis det er flere hundrede til tusinder, så ville jeg gå direkte til sagen og klage, med opsigt på at få en delvis tilbagebetaling, eller en anden for for kompensation.

//Benjamin

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Mente hensigt* i stedet for opsigt. Ved ikke hvad der skete for min grammatik. Er nok lidt træt.

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle Ainsworth:
og det viser sig, at der er en del duplicate content på grund af filtrene, som er sat op.

Kan du beskrive lidt mere om de filtrer der er sat op?? Hvilke filtre??

Er din duplicate content pga. samme produkt ligger i flere indexeringer?? 

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 236
Fra  Kontorartikler.nu Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Syntes også dette lyder interessant. Er det virkeligt muligt at der kan være duplicate content på en shop allerede inden der er lagt produkter på? Det må da være produkterne der er diblicate på???

Salg af kontorartikler, samt stort udvalg af emballage. Find det hele på kontorartikler.nu

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 09:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Fra Næstved
Tilmeldt 11. Feb 08
Indlæg ialt: 1859
Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad hedder din webshop?

Tilmeldt 9. Oct 14
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Altså du har jo betalt for et website, og ikke for seo optimering. Du har fået det website du bestilte, og det er altså langt størstedelen af hjemmesider som slet ikke er optimeret til seo. Der er enda flere typer som slet ikke kan optimeres til seo så som flash.

Wordpress websites har eksempelvis duplicate content ved installation.

Der er kun EN ting i denne sag der kan give dig medhold, og det er hvis webdesigner i kontrakten har skrevet at hjemmeside er seo optimeret ved levering. Står der ikke dette, så har du absolut intet at komme efter.

Det er jo lidt som at gå til en autoforhandler og brokke sig over at den nye ford focus man har køb som standard model ikke er kommet med et tunnings sæt der giver 50 heste ekstra, selv om dette ikke er standard udstyr og aldrig blev nævnt ved køb.

De to ting du snakker om er seperate produkter. Så spørgsmålet er om du er blevet lovet seo venlig side eller ej ? 

Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Helle Ainsworth:

Kan det virkelig være rigtigt? Skal jeg bare acceptere at få leveret en færdigudviklet webshop med "indbyggede" duplicate content fejl?

Der ligger en opgave i at løse duplicate content. 

Hvis ikke opgaven var defineret fra start. Kan man sige at hverken du eller din leverandør kender til den (i har sikkert glemt eller overset den)

- Og sådan er det nu engang. Du kan ikke vide 100% fra start.

Så nu spørger du "skal jeg virkelig betale for at de laver noget mere arbejde"

ehm... ja. hvorfor skal de arbejde gratis ?!?

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Fra Odense
Tilmeldt 14. Feb 14
Indlæg ialt: 142
Fra  Cooltights Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvom det er super surt, svarer du lidt selv på dit spørgsmål til sidst. 

Du takkede nej til SEO i første omgang, og en del af SEO arbejdet er jo lige præcis at sikre disse ting ikke er der.

For tiden det tager at lave en webshop som har taget forbehold for alle disse ting, er mere tidskrævende og derfor også dyrer.

Men er din webshop ikke bygget udfra et system, eller er det lavet helt fra bunden?

www.cooltights.dk - Produkter som Skins tights, 2XU tights og Stretch tights til alle former for sport!

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)