Jeg er nystartet webshopejer, og jeg har fået udviklet min webshop hos [Navn fjernet af moderator i henhold til Aminos regler]. Webshoppen er leveret og alle regninger er betalt. I første omgang var jeg meget tilfreds med shoppen. Men jeg er nu ved at få SEO-optimeret min webshop (ikke hos [Navn fjernet af moderator i henhold til Aminos regler]), og det viser sig, at der er en del duplicate content på grund af filtrene, som er sat op. Det er ikke fordi mine tekster er enslydende. En forudsætning for at påbegynde SEO-optimering er, at duplicate content fejlene bliver rettet. Nu er jeg så blevet "kastebold" imellem webshopudviklerne og SEO firmaet og webshopudviklerne vil kun tilrette min webshop, hvis jeg betaler ekstra - og hos SEO firmaet binder jeg mig for 3 måneder, men de kan ikke gå igang. Kan det virkelig være rigtigt? Skal jeg bare acceptere at få leveret en færdigudviklet webshop med "indbyggede" duplicate content fejl? Er det den standard, som I andre også leverer? Da jeg indgik aftalen, takkede jeg nej til SEO optimering. Men jeg har aldrig takket ja til at få duplicate content, som jeg efterfølgende skal betale for at få rettet. Mvh Helle |
Hej Helle.
Umiddelbart ville jeg ikke sige det var i orden af dem.
Men jeg vil dog sige, at ofte så anvender programmører denne metode, eftersom det ofte vil spare dem fandens meget tid, hvis de bare lige hentede lidt kode fra nettet, eller noget fra en tidligere opgave.
Hvis jeg havde opstartet en ny webshop, ville jeg selv gerne have fået det af vide. Forskellen er bare hvilket omfang det er i. Nu ved jeg ikke hvor meget de har kopieret, men hvis nu kun det var 10-20 linjer, så ville jeg dybest set være helt ligeglad, men hvis det er flere hundrede til tusinder, så ville jeg gå direkte til sagen og klage, med opsigt på at få en delvis tilbagebetaling, eller en anden for for kompensation.
//Benjamin