Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skylder min tidligere chef penge?? Hjælp!!

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Sønderborg
Tilmeldt 18. Mar 14
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hej

Jeg hedder Kasper Asmussen.

Jeg sagde i maj op hos min tidligere arbejdsgiver, og men forlod først jobbet d. 1 juni da jeg havde en kontrakt at følge. Efter mange måneder modtager jeg et brev hvor der står JEG SKYLDER DEM PENGE. Det kan da ikke passe. 

**** JEG ARBEJDE SOM UNGARBEJDER*******

I brevet stod der at jeg havde fået for meget udbetalt løn. og pga en negativ lønseddel skal jeg indbetale 266 kroner på den konto senest den dato....

Jeg ringede der ind og spurgte hvad det kunne skyldes. 

Min chef havde glemt at melde at jeg havde sagt op, og havde givet mig løn da jeg jo stod på arbejds planen også i juni måned.

Kan det virkelig passe? 

Skal jeg betale fordi min chef ikke er opmærksom? 

Jeg gav damen i røret en historie: Tænk hvis mc donald gav mig en ekstra burger som jeg vælger at spise, selvfølgelig, og hun derefter vil have den tilbage.... 

Jeg har ikke selv været opmærksom på det der er sket, og de har ikke vedlagt nogle dokumenter der beviser jeg har denne ''negative lønseddel''

Håber nogle kloge hoveder kan hjælpe

Fra Holstebro
Tilmeldt 15. Apr 14
Indlæg ialt: 172
Fra  Gamestore.dk Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det er vel lidt det samme som hvis jeg kommer til at betale for lidt i skat, så skal jeg stadig betale tilbage ved kasse 1? Beklager min ordvalg, men helt seriøst? Det er 266,- som du jo ikke er berettiget? Hvorfor overhovedet gøre et nummer ud af det? Betal dog manden... Vi har alle lavet fejl på et tidspunkt.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 18. Mar 14
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

266 kroner er en del penge når man er studerende og under 18. Tak for dit svar, spørger blot da jeg er i tvivl ;) 

Fra Faxe
Tilmeldt 9. Oct 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper,

Som Mads skriver ville jeg betale ham de penge han måtte have til gode. Har du ikke råd, så ring og hørt om en eventuel løsning - eventuelt splitte beløbet. Hvad der er juridisk korrekt i denne sag må vi lade en fagperson bedømme.

Venligst, Daniel

Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hvis man stopper med at arbejde et sted d. 1. Juni og alligevel får penge for juni måned så ved man godt det et noget galt. Og så skal man handle på det.

Din tidligere arbejdsgiver vil uden tvivl vinde den sag hvis det kom så langt... Så se du nu bare at få betalt de penge retur. Og accepter at tingene er sådan.

 

Fra Aarhus C
Tilmeldt 29. Jun 14
Indlæg ialt: 90
Fra  Basuba.dk Skrevet kl. 02:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Men hvis de kører lønperioden fra 21. - 22. så er det lappet ind over hinanden, og derfor kunne han sagtens have troet, at det hang sammen med arbejdstimerne fra 22. maj og til 1. juni. 

Mvh

Lars Mullert

Fra Sønderborg
Tilmeldt 18. Mar 14
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 06:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Korrekt min løn periode gik fra den 20-20. Jeg havde faktisk en del vagter og min samlede løn for juni måned gik op i 1000 kroner.  Så ved ikke hvordan jeg skulle kunne se med de bedste øjne at jeg skyldte penge (;

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 236
Fra  Kontorartikler.nu Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg havde fået nogle penge som egentlig ikke tilhørte mig, så havde jeg betalt dem tilbage igen. Men jeg er selvølgelig også typen der går tilbage til i butikken hvis jeg finder ud af at de har snydt sig selv for en femmer.

Men omvendt så kan jeg nu heller ikke forstå at din tidligere arbejdsgiver vil bruge tiden på at få pengene tilbage....

Salg af kontorartikler, samt stort udvalg af emballage. Find det hele på kontorartikler.nu

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

hvis du er enig I at det er penge du ikke har arbejdet for, så glem lov og alt andet og som en mand, betal tilbage - man skal ikke beholde noget man ikke har ret til, god tro eller ikke i mine øjne MEN

Arbejdsgiver skal jo så bekræfte og vise, at han skattemæssigt har tilbageført det lille beløb så du ikke har betalt skat/mistet fradrag for det - og så betalt netto tilbage

Det er, selv for en studerende ikke "the end of the world" med det beløb

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)