Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konkurrence regler og udbetaling af præmier

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København S
Tilmeldt 21. Oct 12
Indlæg ialt: 110
Fra  Beerpong Liga DK Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey friske aminoer - jeg har efterhånden slidt google tynd for svar, men det har desværre skabt mere forvirring end forståelse.

Jeg håber derfor der er nogle kloge hoveder, der kan hjælpe lidt med deres viden her.

Jeg er færdig med forberedelserne til en liga inden for en lille niche sport. Jeg kører den som en enkeltmandsvirksomhed.

Det koster et lille engang beløb at være med.

Hertil vil jeg gerne udbetale præmier til vinderholdene.

Som jeg har forstået det, kan jeg udbetale præmier op til 200,- skattefrit. Herefter skal det beskattes 15% ved kontante udbetalinger. 

Forstået som hvis jeg eks. ønsker at udbetale en kontant præmie på 10.000,- (taget fra tilmeldingsgebyret), kan jeg enten: 

1) Ligge 15% til side til skat af de 10.000,- efter de 200,- dvs. 1.470,- 

2) "Lægge" skatten på deltagerne. Dvs. påminde dem om at beløbet skal beskattes. Til gengæld kan jeg udbetale hele beløbet svarende til de 10.000,-

Ved en materiel præmie, eks. en Iphone6, skal jeg betale 17,5% af købsprisen til skat. Dvs. jeg kan udbetale en evt. sponsoreret Iphone6, men skat skal have 17,5 % af købsprisen. 

Et sidste spørgsmål: Som jeg har forstået det skal jeg registrere mig hos skat, i og med det koster penge at være med i ligaen og præmien overskrider 200,- eller behøver jeg ikke at registrere mig hos skat?

Håber der er nogle kloge mennesker der kan belyse mit sind.

God karma- Mvh. Jacob

Tilmeldt 22. Jun 13
Indlæg ialt: 285
Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Der skælnes mellem godkendte og ikke godkendte spil (tager du penge for det, er det som udgangspunkt et lukket spil ergo ikke godkendt).

Ved ikke godkendte spil, er det ikke dig, men deltageren der skal betale skat af præmien hvadenten den er fysisk eller kontant. Dog kan jeg ikke lige på stående fod huske om du også skal registreres.

Kilde: https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1788633

Du kan med fordel enten ringe til skat eller hvis du vil være helt sikker, anmode om bindende svar.

Fra København S
Tilmeldt 21. Oct 12
Indlæg ialt: 110
Fra  Beerpong Liga DK Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Webfreelanceren.

Mange tak for dit svar!

Jeg tror jeg forstår dit svar som, at jeg ikke nødvendigvis behøver godkendes, men at dette er afhængigt alt efter hvilken part jeg ønsker skal beskattes. Jeg er helst ikke interesseret i, at udbetale præmier som deltagerne skal beskattes af, så jeg må nok hellere sørge for en godkendelse.

Det jeg har lidt svært ved at forstå, er hvor grænsen går mellem spil og ikke spil. 

Jeg tror  dog, at jeg prøver at få et skriftligt svar fra skat, det er nok nemmest.

God aften!

Mvh. Jacob

Tilmeldt 22. Jun 13
Indlæg ialt: 285
Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob Vestlev:

Hej Webfreelanceren.

Mange tak for dit svar!

Jeg tror jeg forstår dit svar som, at jeg ikke nødvendigvis behøver godkendes, men at dette er afhængigt alt efter hvilken part jeg ønsker skal beskattes. Jeg er helst ikke interesseret i, at udbetale præmier som deltagerne skal beskattes af, så jeg må nok hellere sørge for en godkendelse.

Det jeg har lidt svært ved at forstå, er hvor grænsen går mellem spil og ikke spil. 

Jeg tror  dog, at jeg prøver at få et skriftligt svar fra skat, det er nok nemmest.

God aften!

Mvh. Jacob

I første omgang kan et opkald til dem måske pege dig i den rigtige retning, hvilket måske er værd at undersøge først, så når du anmoder om svar fra dem, får du rent faktisk svar på det rigtige.

Der gælder med garanti også specielle regler for præmier, men tag eventuelt et kig på nedenstående fra skat af:
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2046887&chk=209797

Fra København S
Tilmeldt 21. Oct 12
Indlæg ialt: 110
Fra  Beerpong Liga DK Skrevet kl. 01:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hjælpen :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)