Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konkurrenceregler og udbetaling af præmier

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København S
Tilmeldt 21. Oct 12
Indlæg ialt: 110
Fra  Beerpong Liga DK Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey friske aminoer - jeg har efterhånden slidt google tynd for svar, men det har desværre skabt mere forvirring end forståelse.

Jeg håber derfor der er nogle kloge hoveder, der kan hjælpe lidt med deres viden her.

Jeg er færdig med forberedelserne til en liga inden for en lille niche sport. Jeg kører den som en enkeltmandsvirksomhed.

Det koster et lille engang beløb at være med.

Hertil vil jeg gerne udbetale præmier til vinderholdene.

Som jeg har forstået det, kan jeg udbetale præmier op til 200,- skattefrit. Herefter skal det beskattes 15% ved kontante udbetalinger. 

Forstået som hvis jeg eks. ønsker at udbetale en kontant præmie på 10.000,- (taget fra tilmeldingsgebyret), kan jeg enten: 

1) Ligge 15% til side til skat af de 10.000,- efter de 200,- dvs. 1.470,- 

2) "Lægge" skatten på deltagerne. Dvs. påminde dem om at beløbet skal beskattes. Til gengæld kan jeg udbetale hele beløbet svarende til de 10.000,-

Ved en materiel præmie, eks. en Iphone6, skal jeg betale 17,5% af købsprisen til skat. Dvs. jeg kan udbetale en evt. sponsoreret Iphone6, men skat skal have 17,5 % af købsprisen. 

Et sidste spørgsmål: Som jeg har forstået det skal jeg registrere mig hos skat, i og med det koster penge at være med i ligaen og præmien overskrider 200,- eller behøver jeg ikke at registrere mig hos skat?

Håber der er nogle kloge mennesker der kan belyse mit sind.

God karma- Mvh. Jacob

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob.

Mit standard-svar er: Spørg Skat. Det lyder måske oplagt, men det er som om, der er mange, som har berøringsangst med Skat. Så længe man har rent mel i posen, er de rigtige flinke mennesker, som man endda somme tider kan bruge til at sparre. God vind med projektet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jacob Vestlev:
Jeg er færdig med forberedelserne til en liga inden for en lille niche sport. Jeg kører den som en enkeltmandsvirksomhed.

Hvordan du skal håndtere præmierne afhænger af hvordan din konkurrence er skruet sammen. Reglerne om 15 % afgift gælder i tilfælde hvor der er et element af lotteri over konkurrencen... Hvis det er til vinderne af en sportsbegivenhed - så er der tale om almindelig skattepligtig indkomst....

Fra København S
Tilmeldt 21. Oct 12
Indlæg ialt: 110
Fra  Beerpong Liga DK Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er også lidt den konklusion jeg har fundet frem til.

Jeg fandt ud af, at min liga ikke hører under spilleloven, da det er baseret på færdigheder og ikke held. Eks. Skak versus Bingo (hvis jeg har forstået tolkningen korrekt). 

Er jeg forpligtet til at oplyse, at gevinsten er skattepligtig, eller kan jeg blot selv registrere det i mit eget regnskab, også gå ud fra, at modtagere selv indberetter? Og gælder skattepligten, uanset om der er tale om udbetaling af kontante præmier eller eks. en sponsoret præmie i form af rejsegavekort mv? Det kan godt være det er et naivt spørgsmål, men jeg vil meget gerne arbejde i god praksis :)

Mvh. Jacob 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)