Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udeboende - HJÆLP

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Aug 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino!
Jeg bliver 18 til december og har valgt at flytte hjemmefra.

Jeg kommer til at få 5800 i SU (da mine forældre og skilt og jeg lever op til kravende) + jeg får 900 i boligstøtte.

Det er sådan, at jeg på nuværende tidspunkt har mig en kæreste som gerne vil flytte med mig. Hun er dog ikke interesseret i, at få flyttet hendes adresse hen til mig, og bliver derfor stadig stående i hierarkiet som hjemmeboende. 

Jeg har en månedlighusleje på 6.200 + nogle penge til mad.
Hun insiterer på, at betale halvdelen af både maden og husleje og her kommer mit spørgsmål!

Er det LOVLIGT, at hun overføre ca 4.000 til mig hver måned for husleje, mad etc. selvom hun ikke har adresse hos mig, og hjemme?

Disse mådentlige overførelser kunne nemlig godt gå hen og se lidt underlige ud ift. sort-arbejde og andre "forbrydelser" er der nogen der kan hjælpe?

Mvh. Jens 

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal nok snarere have fat i skat. De kan give dig et mere konkret svar.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

og jeg tror også du skal ha checket med boligstøtte som jo beregnes ud fra din indtægt og husleje og er du to om den så går boligstøtte givet ned

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra kolding
Tilmeldt 26. Sep 12
Indlæg ialt: 175
Fra  Train4More Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jensmm:
Hun er dog ikke interesseret i, at få flyttet hendes adresse hen til mig, og bliver derfor stadig stående i hierarkiet som hjemmeboende. 

Hvorfor (undskyld mit franske) fanden er hun ikke interesseret i det?? det ville da være mega bøvlet ikke at gøre det... og det bliver bøvlet for dig med de ekstra 4000 kr. hver måned... så hellere at du for den i hånden... og så må du betale alt fra din konto...  men jeg ville nok forhører mig hos skat inden....

Fra kolding
Tilmeldt 26. Sep 12
Indlæg ialt: 175
Fra  Train4More Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

tror også du kan risikere bøvl med udlejer, med mindre du oplyse at i bor 2 mennesker på adressen.... mht. til det ekstra vand og varme der bliver brugt...

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis hun reelt flytter ind hos dig og ikke anmelder sit adresseskift til folkeregisteret, er det et strafbartforhold. Jeg formoder (og understreger formoder, da jeg intet belæg har), at det, at hun ikke vil skifte adresse, måske kunne skyldes nogle sociale ydelser hun modtager? Hvis dette er korrekt, og det ved jeg som sagt ikke om det, så er der tale om endnu et strafbart forhold og samfundssnylteri.

Tilmeldt 21. Aug 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Obs. Hun vil ikke flytte adresse, hvis vores forhold ikke går i længden. 

Hun modetager KUN hjemmeboende SU (1800) og har fritidsjob (Løn=6000)

Er det ikke lovligt for mit vedkommende, at søge om Boligstøtte, få udeboende SU og så at hun overføre hendes andel hver måned?

 

Tilmeldt 21. Aug 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hun modtager ikke andet end SU da hun er studerene, sund og rask.

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jensmm:

Obs. Hun vil ikke flytte adresse, hvis vores forhold ikke går i længden. 

Hun modetager KUN hjemmeboende SU (1800) og har fritidsjob (Løn=6000)

Er det ikke lovligt for mit vedkommende, at søge om Boligstøtte, få udeboende SU og så at hun overføre hendes andel hver måned?

 

Igen, det er et strafbart forhold ikke at flytte adresse. Adresseskift gøres hurtigt inde på www.borger.dk og kan gøres ligeså nemt igen, hvis jeres forhold ikke skulle gå og hun derfor flytter igen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jensmm:

Obs. Hun vil ikke flytte adresse, hvis vores forhold ikke går i længden. 

Hun modetager KUN hjemmeboende SU (1800) og har fritidsjob (Løn=6000)

Er det ikke lovligt for mit vedkommende, at søge om Boligstøtte, få udeboende SU og så at hun overføre hendes andel hver måned?

Boligstøtte beror på din udgift og hvis du lejer ud så skal du meddele det til boligstøtten - så er det sikkert OK. Ellers ikke

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)