Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg registrere dette som et firma?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg er ved at starte virksomhed op, hvor jeg udnytter mig af dropshipping. Min provider har lager i Kina, hvilket betyder at der foregår import, når en person køber derfra. Det skal lige siges at jeg ikke har lanceret firmaet endnu, hvilket betyder at jeg ikke har tjent en eneste skilling.

Mine spørgsmål er så derfor således:

Skal jeg registrere et firma?

Skal Jeg momsregistrere det?

Skal jeg betale noget specifikt for at kunne få det gjort?

Er der mere jeg skal være opmærksom på?

- Skal lige siges at jeg er 15 år, og kan derfor godt stifte virksomhed, så længe jeg søger dispensation. Udover det er der ingen ansatte, og jeg har læst alle de regler, jeg kunne finde, om alt der har med dropshipping at gøre.

Tak på forhånd! :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Benjamin  du må ikke drive virksomhed uden at være 18 ELLER har fået dispensation fra statsamtet 

Du må derfor heller ikke købe som import fra Kina da du sal være importregistreret og det kræver CVR

Moms skal du være registretet for hvis du venter at omsætte for 50.000 kr på 12 mdr men igen , du kan slet ikke som 15 årig uden dispensation fra statsamtet

Din ide om at dropshippe fra Kina vil slet ikke virke, for kunderne vil ikke gidde slås med moms - importafgifter og told

Læs om hvordan du får dispensation http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/starte-virksomhed-som-umyndig.html  

og læs evt mere om hvorfor det er forbudt (ud over i dit fald med import umuligt) http://johnhannover.blogspot.dk/2014/08/forbudt-at-drive-virksomhed-hvis-man-er.html Venlig hilsen John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Mange gange tak for dit svar. Jeg vil kigge videre på sagen.

For at være sikker på noget, så kan jeg godt udføre dette, hvis produkterne bliver sendt fra EU, ikke? :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej du må ikke optræde som virksomhed uden dispensation hvis du ikke er 18

Du ville jo uden problem kunne tage mod folks penge og levere en karamel i stedet for en skjorte - eller sige: 14 dages returret - rend mig og jeg er 15 så I kan ikke retsforfølge mig

Dertil kommer at folk ikke normalt leverer hvis de ved du optræder som virksomhed og er under 18 da du ikke - igen uden dispensation - må kunne gældsætte dig

Sør dispensation er eneste lovlige mulighed

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hahaha... Jeg elsker din humor.

Tak for rådet.

Fortsat god aften.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)