Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål ang erhvervskonto i lvs holding og drift

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 11. Nov 11
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kloge mennesker

Jeg ville lige høre hvad der er smartest. Jeg skal til at oprette et ivs med holding og drift. Skal disse to have hver deres erhvervskonto eller hvad er smartest?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Selskaberne skal have hver deres konto, da der er tale om to juridiskepersoner. Du benytter sikker egenerklæring i forbindelse med stiftelsen, og her vil du skulle dokumntere, at kapitalen er indbetale på en konto tilhørt selskabet, og Erhvervsstyrelsen vil formentlig ikke godkende, hvis den måtte være indbetalt på en konto tilhørende et andet selskab herunder driftsselskabet.

Når det er sagt, så er det natuligvis fjollet, at holdingselskabet skal have oprettet en konto, som foreløbigt alene skal bruges til en kapital, som du sender videre til drfitsselskabet. Forhåbentligt får du brug for kontoen senere, når du skal modtage udbytte fra driftsselskabet.

 

Mvh

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Det afhænger også af kapitalstørrelsen.

Et det Holding med IVS kapital på få kroner, som anvendes tilmat stifte driftsselskab med samme lave IVS kapital, så er der kun behov for konto til driftsselskab i første omgang.

dette skyldes at selskaberne kan stiftes med kapitalen som kassebeholdning.

Når det så er sagt, så vær opmærksom på problematikken omkring kapitalberedskab etc.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

faktisk mener jeg ikke styrelsen kræver dokumentation for kontoen ved egenstiftelse men jeg er helt enig i, at man skal ha hver sin erhvervskonto til hvert sit selskab - Det er meget vigtigt aldrig at blande personlig konto ind (uden lån eller udlæg) og ud over kapitalen kan der jo være behov for konto til holding i forbindelse med f.eks. revisor som en del behøver til årsregnskab - specielt ved holding  - eller betaling af stiftelsomkostninger (husk de skal tilllægges resultatet igen hvis du lader selskaberne betale - og at i evt moms registreret drift må du trække momsen fra - mens du naturligvis ikke kan det i ikke momsregistreret holding)

Du kan også har brug for at betale lovpligttig arbejdsskadeforsikring i holding - dog ikke hvis det er rent finansielt, så er det kun i drift

Netbanksindbrudforsikroing hvis du vil ha det, vil ofte tegnes i holding og dække både holding og drift derefter

Du vil få små renter af din kapital måske og du vil kunne ha skatte regulering retur fra myndighederne som derfor vil kræve en NemKonto tilknyttet holding

Du kan sikkert argumentere for banken om gratis erhverv for holding som min. hvis ikke for begge, men holding er jo med meget få transaktioner og bør nok ikke koste ekstra

Overvej om du stifter holding med som en automatreaktion - for mange fortryder hvis de kun har ET driftselskab, at de har en holding konstruktion oven i at rode med. Det kan sagtens være det rigtige, men det skal være ud fra lidt overvejelser om faktisk behov - der ligger ikke i sig selv en skattebesparelse f.eks. men f.eks. mulighed for noget kreditorbeskyttelse - dog først når du har sparet 50.000 kr selskabsbeskattet op i drift 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John, hvad mener du med "kreditorbeskyttelse - dog først når du har sparet 50 tkr selskabsbeskattet".

Forstår ikke helt :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

arguins:
Hej John, hvad mener du med "kreditorbeskyttelse - dog først når du har sparet 50 tkr selskabsbeskattet".
(sætningen var Sparet 50 tkr selskabsbeskattet op i drift.

Jeg mener, at drift kan beskytte sit overskud ved at udlodde det i udbytte til holding men at det ikke må udlodde udbytte til holding før der er opsparet 50.000 kr selskabsbeskattet overskud i drift (49.999 ud over f.eks. 1 kr stiftelseskapital)

Overskud der er udloddet til holding er jo så beskyttet mod kreditorerne i driftsselskabet

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

arguins:
Hej John, hvad mener du med "kreditorbeskyttelse - dog først når du har sparet 50 tkr selskabsbeskattet".
(sætningen var Sparet 50 tkr selskabsbeskattet op i drift.

Jeg mener, at drift kan beskytte sit overskud ved at udlodde det i udbytte til holding men at det ikke må udlodde udbytte til holding før der er opsparet 50.000 kr selskabsbeskattet overskud i drift (49.999 ud over f.eks. 1 kr stiftelseskapital)

Overskud der er udloddet til holding er jo så beskyttet mod kreditorerne i driftsselskabet

vh John H

Ok, jeg forstår :)

Tilmeldt 11. Nov 11
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror bare jeg opretter to konti, det er vidst lettes for alle.

Jeg skal skyde 200.000 kr. ind. Gør man det til holding selskabet og derefter overføre pengene til driftselskabet ??

Tak for jeres svar

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Nov 11
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er et lån.

John har du noget info det med at have et IVS med holding ? 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)