Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hej igen alle sammen, søger et svar jeg ikk rigtigt kan finde noglel steder syntes jeg .

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Sep 14
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et IVS .

Og en af de mange regler der nu følger med sådan et, er at man skal opspare 25% af selskabets overskud

efter endt regnskabs år .

Men jeg ved allerede nu at jeg kommer til at have over de 50,000,-som man skal spare op, på min erhverskonto

efter selskabs skat osv.

Er det sådan så at jeg så undgår at de 25% af overskuddet skal spares op/gemmesvæk, når der nu står over de 50,000 på min konto?

PFT .

Rasmus Krone ...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

ja når selskabet har sparet 50.000 beskattet op så skal det bare blive som kapital og så kan du forsætte som IVS eller du kan betale for at blive omdannet til APS med de 50 t  og skal så ikke længere spare 25% op

Husk det skal være kapital som ikke er det samme som står på erhvervskonto - du kunne jo skylde 100.000 kr væk samtidigt, så det er kaptial/egenkapital der skal være

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

ja når selskabet har sparet 50.000 beskattet op så skal det bare blive som kapital og så kan du forsætte som IVS eller du kan betale for at blive omdannet til APS med de 50 t  og skal så ikke længere spare 25% op

Husk det skal være kapital som ikke er det samme som står på erhvervskonto - du kunne jo skylde 100.000 kr væk samtidigt, så det er kaptial/egenkapital der skal være

Ja, forudsat at egenkapitalen udgør mindst kr. 50.000 ved årets slutning. Det er således ikke nok alene at have kr. 50.000 stående på en bankkonto.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

arguins:

John H:

Husk det skal være kapital som ikke er det samme som står på erhvervskonto - du kunne jo skylde 100.000 kr væk samtidigt, så det er kaptial/egenkapital der skal være

Ja, forudsat at egenkapitalen udgør mindst kr. 50.000 ved årets slutning. Det er således ikke nok alene at have kr. 50.000 stående på en bankkonto.

helt enig - men det synes jeg nu også jeg havde med - det er altid en let misforståelse at bare pengene er i banken er den god - men helt enig - vigtig

vh John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hov det overså jeg vist at du havde skrevet!

Tilmeldt 16. Sep 14
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg takker for hurtig respons, og svar der er til at forstå : )

God aften

Rasmus Krone ..

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)