Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overføre investeret penge til IVS?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Fredericia
Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 564
Fra  Watchfelt.dk - Moderne ure for den stilbevidste. Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har på forhånd investeret 55.000 kr. i mit eget CVR. nr.

Nu skal jeg starte IVS op med ny partner, hvilket vi vil starte for 1 kr.

Herefter skal jeg have indskudt mine 55.000 i firmaet og min partner skal investere 55.000 i firmaet.

Så vi tilsammen indskyder 110.000 i IVS.

Hvordan gøres det helt lav praktisk?

Watchfelt.dk forhandler moderne ure fra bla. Daniel Wellington, MVMT, Casio & Triwa.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Vær opmærksom på, at de 55.000 kr jo skal være beskattede hos dig hvis du skal skyde dem ind - ikke bare ubeskattet overskud eller andet i din personlige virksomhed

Hvis I vil ha IVS skal ha 110.000 kr i kapital så skal I da bare stifte for 55.000 hver men så bør I vel stifte ApS direkte

Hvis ikke pengene skal være kapital i det nye selskab, så må I personligt låne selskabet 55.000 kr hver. Det kræver så at I laver aftale om at selskabet betaler jeg rente . markedsbaseret - typisk 4-12% men i alle fald - den rente selskabet ville betale til andre der lånte det penge og renten skal så betales og I får det som renteindtægt til skat og selskabet som renteudgift. Det er krav ved lån fra hovedaktionær til selskab

I skal så også overveje at gøre lånet til et konvertibelt lån, da I så vil kunne fra mulighed for fradrag som tab på aktieindkomst hvis det går galt

I bør kontakte en revisor ved stiftelsen eller en advokat eller et stiftelsesselskab type www.ditselskab.dk 

Læs mere her om at skyde penge ind i selskaber http://johnhannover.blogspot.dk/2014/07/skyde-penge-ind-i-virksomhed-eller.html 

og evt her mere om IVS  

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Fredericia
Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 564
Fra  Watchfelt.dk - Moderne ure for den stilbevidste. Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Tak for dit svar, jeg har enkeltmandsvirksomhed og har en kassekredit på 55.000 i mit eget CVR.

Som så skal over i vores IVS. 

Gælder samme svar stadigvæk?

Watchfelt.dk forhandler moderne ure fra bla. Daniel Wellington, MVMT, Casio & Triwa.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

øh ja at kaptialen i IVS jo skal være beskattet i det selskab og 50.000 korrekt kapital og ikke bare penge i banken som sådan - men nu er det jo noget helt andet

Det du vil her, er det at dit IVS skal ha din kassekredit i stedet for i din personlige virksomhed - så er det jo banken der skal gi OK til overflytning til IVS og det vil ofte betyde, at de vil kræve at du kautionere personligt faktisk men det er jo en forhandling

Kassekrediten har så intet med IVS kapitalen at gøre og du skal også passe lidt på, hvor hvis du nu har et IVS med 1 kr i kapital, og vel allerede har brugt over 1000 kr på den lovpligte arbejdsskade forsikring og sikkert lidt andre udgifter, så er du fra start i minus egenkapital og skal ha generalforsamling som udgangspunkt og i alle fald passe på, at kreditorer ikke kan ende med at sige, at du ikke kan betale dem og burde ha vidst det

Tænkt på at de 55.000 kr ikke giver spor kapital i dit IVS for det er 55.000 gæld og 55.000 kontanter, og så snart du så bruger nogle af pengene på noget der ikke kan aktiveres, så har du yderligere bragt din kapital i minus

Pas på KAPITALBEREDSKABET og se til at du altid kan betale dine kreditorer - det er vigtigt her med et nyt IVS - men det kan også sagtens være noget du har totalt check på

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)