Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Starte op som selvstændig. Hvad er bedst?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Oct 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Amino'er.

Mig og 2 kammerater har en ide om at starte en virksomhed op. Det er mere en form af hobby virksomhed.

Hosting virksomhed / hobby relateret.

Hvordan er det bedst at starte ? skal vi have et CVR nummer ? Hvis ja? hvad gør vi hvis vi er 3 der ejer ?

Kan vi åbne det som en hobby virksomhed med 3 ejer ? eller er der noget andet smart at gøre ? 


Jeg spørger jer for jeg ved faktisk ikke helt hvor vi står. i forhold til dette.

Jeg glæder mig til at høre jeres input. :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

1 Hvis I skal optræde som virksomhed er krav 1 at I er 18 år eller mere, ellers må I ikke optræde som en virksomhed

2 Hvis i er 3 så vil I uanset i registrerer jeg som virksomhed eller ikke - være defacto I/S og dermed i princippet hæfte personligt solidarisk for evt gæld der opstår = kreditor kan hente alle penge fra den af jer det er lettest at hente penge fra - og så må han slås med de andre om at få penge fra dem

2 hvis I forventer at sælge/omsætte for over 50.000 kr på en hver 12 mdr periode så skal I allerede på forventningen om det momsregistreres og ha CVR Læse om MOMSREGISTRERING http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html 

3 Hvis i så ikke forventer at komme på på 50.000 i salg og er over 18 så kan I drive det som sådan her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/kan-jeg-drive-forretning-uden-at-vre.html 

god vind med det

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Oct 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svar.
En anden ting omkring navnet og med patent delen. Hvis nu der er patent på navn1 og på navn2 men ikke hvis man sætter dem sammen hvordan er loven omkring det? Og hvordan kan man undersøge med garanti at der ikke er patent på.? Har prøvet rettigheder.dk men der står også at de kan være outdatet. Ja jeg er meget ny men vil helst ikke træde forkert. :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes ikke patent på navn -. kun varemærkeregistrering osv. Du kan ikke regne med at bare sætte to sammen og så slippe  altid  du kan her se lidt om hvor du kan undersøge navne rettigheder - http://johnhannover.blogspot.dk/2014/03/Designvaremaerkebeskyttelse.html   tag og vælg et der ikke giver jer risiko, specielt når det er så småt det I vil drive

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Oct 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Ahh okey mange tak.

Men jeg forstår ikke det du skriver her: "Der findes ikke patent på navn" i din blog skriver du så det her: "Et varemærke er kort forklaret, det navn, logo eller forretningskendetegn du vil bruge for din forretning eller din vare." Blev lidt forvirret. :)

Hvad mener der?

Hvis jeg nu vil bruge ordet "hosting" i mit firma navn vil jeg kunne det ? idet mange andre firmaer både i danmark og resten af verden gør det ?

Eller hvordan er det med det ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Patent er noget man kan få på opfindelser - af fysiske ting som er både helt nye og har opfinderhøjde. Det har intet med navne at gøre. Navne kan navnebeskyttes/varemærkebeskyttes - og det er to helt forskellige ting.

Nye opfindelser - fysiske ting - patent muligt - hundedyrt kræver en masser forundersøgelser

Navnebeskyttelse - gennemgået i min blog langt lettere og til en hvis grad automatisk beskyttet ved ibrugtagning - forudsat ikke andre ejer det inden, men det er alt sammen med i linket fra før

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Der er flere ting I skal være klar over, når I kører i forretning.

Jeg skriver dem herunder:

- Så længe i tjener under 50.000, er I ikke nødsaget til at stifte virksomhed og blive momsregistreret.

- I SKAL være 18 for at stifte virksomhed, medmindre I får dispensation, og så står virksomheden i en person over 18. Selvfølgelig en person som I selvfølgelig kender.

- MANGE starter webshop og hostingselskaber for tiden, så det er MEGET svært at komme frem i lyset.

- I skal have et nogenlunde godt startskapital. Afhængig af jeres håndtering af de produkter I vil sælge.

- I skal ikke tro at det er så pisse nemt, for det er det ikke ;) (Taler af massere af erfaring)

- Læs ALLE regler igennem for e-handel før I begynder.

Håber I kunne anvende mine råd.

Hav en god dag.

\\Benjamin

Tilmeldt 6. Oct 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg takker mange gange for svaret. :)

Nu har jeg surfet sådan lidt rundt efter eHandels reglerne men kan ikke rigtig finde det fulde sæt.. Vil nemlig udskrive det og nær studere det. Har du evt et link til det ?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)