Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vil gerne pitche en idé med jer

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Næstved
Tilmeldt 8. Apr 08
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange iværksættere holder deres kort rigtigt tæt på hånden, og mener de har idéen der er guld værd, dog må ingen høre hvad den går ud på, for så stjæler alle andre jo idéen :-)

Derfor vil jeg gå lidt mod vandene og pitche en idé med jer, som jeg vil høre den ærlige mening omkring, man kan ikke få den ærlige mening fra folk man kender, da de fleste altid bare vil støtte én ligemeget hvad ;-)

Lidt om mig:

Jeg har hele mit liv haft med IT at gøre, specielt hardware er en passion jeg dyrker, byggede min første PC til min konfirmation, og kan ikke tælle hvor mange jeg har bygget siden.
Siden da har jeg tjent lidt penge på IT Support, både hardware og software, og startede en virksomhed op i 2012 sammen med 3 kammerater.
Jeg er ikke en del af denne virksomhed mere dog.
Men tingene interessere mig stadig, og er svært at holde mig væk fra det helt :-)

Siden da er jeg blevet bidt af selv at skabe mig et job, jeg er af typen der ikke kan tælle på 2 hænder hvor mange uddannelser jeg har været startet på, og hoppet fra da de begyndte at kede mig, er stadig på en uddannelse, men dette er primært fordi jeg har besluttet mig for at jeg SKAL gennemføre denne :-)
Planen er dog stadig at jeg vil skabe mig et job, er jo efterhånden også nemmere end at finde et, efter hvad jeg hører? ;-)
Spøg til side, jeg vil ikke kunne se mig selv i øjnene om 30 år, hvis jeg ikke udlever min drøm nu, mens jeg har chancen.


Selve idéen:

Min idé er ikke den dybe tallerken, men derimod et sted hvor jeg har set der mangler en specifik løsning.
Jeg har igennem utallige IT-Support timer hos private, fundet ud af, at mange af dem egentlig altid kan få fjernet deres virus hos en onkel eller fætter, hvilket jo er gratis eller højest koster en kop kaffe og et stykke citronmåne.

Det sted hvor jeg dog ser at der er et hul der kan blive lappet er når der skal købes ny PC, mange ved ikke helt om de tør stole på onkel eller fætter da det jo kan være tid siden de har købt ny PC, og markedet bevæger sig konstant.
Dog tør mange heller ikke bare tage ud i f.eks. Elgiganten og lede efter en PC, da sælgerne derude jo bare vil sælge det de tjener mest på.

Hvad nu, hvis man kunne kontakte én der havde styr på det med IT indkøb, betale et fast lavt salær, og så få udpeget hvilken bærbar/PC/Printer der passer præcis til det behov man nu har?

Den man kontakter er jo ikke interesseret i at sælge for gevinstens skyld, da salæret er fast ligemeget hvad.

Opstiller et eksempel.

Fru. Jensen skal bruge en bærbar computer, da kommunen har anbefalet hende dette, da der er krav om at hun skal bruge digital post.

Fru Jensen's børn og børnebørn har desværre for travlt til at hjælpe hende med at vælge en, og hun vil ikke gå ud til en af de der smarte sælgere, da de jo bare vil sælge hende det dyreste hun kan få derude.

Fru. Jensen kontakter derfor mig, betaler et salær på xxx kr. og hun får et svar på præcis hvad der vil passe til hende og selvfølgelig inden for hendes valgte pris ramme.

Fru. Jensen vil få valget mellem at der sendes en række links i en mail til forhandlere, eller at jeg bestiller den hjem til hende via min leverandør til den billigst mulige pris.

Fru. Jensen kan så vælge at få den leveret til sin hoveddør, eller komme og hente den hos mig.

Håber idéen er nogenlunde til at forstå?
Kontaktmuligheder kommer senere men står mellem fysisk lokation, telefon, mail, kontaktformular.

Alt det andet:

Grundidéen er jo rimelig simpel, men idag har jeg også selv en fornemmelse for, at der skal ske noget mere ved en forretning.

Der er derfor blevet tænkt i baner af, at under betaling af salær, der kan man som kunde vælge mellem flere forskellige velgørenhedsorganisationer som jeg har et samarbejde med, dette kan også være at støtte lokale sportklubber eller lign.

Den organisation med flest stemmer i udgangen af den måned vil få en donation svarende til xx% af omsætningen den måned.
Denne donation vil selvfølgelig blive bekræftet af velgørenhedsorganisationen og blive lagt op både på hjemmesiden og Facebook.
Her er det vigtigt for mig, at det ikke er MIG der støtter, men derimod kunderne der støtter.

Ud over dette, så har jeg til et andet projekt haft skrevet nogle E-bøger, heri blandt hvordan man opsætter sin computer første gang man tænder den, hvordan man kommer igang med Nem-ID osv. her tænker jeg, at man som kunde får lov til at vælge x antal E-bøger som følger med under betalingen af salæret.

I mine øjne har virksomheden store mulighed for udvidelse, bla. med en fysisk butik hvor man evt. kan få sig en kop kaffe mens ens computer bliver formateret, eller man får skiftet skærm på den bærbare?

Ved godt der er meget mere at tænke igennem inden jeg går så langt.

Håber i vil give jeres ærlige mening om idéen :-)

Fra Fur
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 549
Fra  LidtBedre Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sebastian

Først vil jeg sige, at ideen bestemt lyder fornuftig. Med de krav der er til, at alle skal have pc, nem ID osv. er der helt sikkert brug for hjælp.

Dine tanker med støtte til velgørende formål lyder godt. Men husk lige, at hvis du vil drive dit firma som en god forretning, så skal alle dele være en god forretning. Med andre ord, kan du ikke vise at bidrag til velgørende formål gavner din virksomhed, så drop det. Det lyder hårdt, men det er nødt til at være en gevinst for både dig og de velgørende modtagere, ellers er det ikke noget der kan fortsætte, men noget der kan skade dig økonomisk.

Den gratis kop kaffe imens man venter lyder som en god ide. Det hygger, og giver et godt indtryk.

Med venlig hilsen
Viggo Poulsen 

Fra Næstved
Tilmeldt 8. Apr 08
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Viggo.

Tak for de pæne ord, er glad for at der kan ses nogen potentiale i idéen.

I mine øjne vil bidrag til velgørende formål støtte virksomheden som en form for reklame, i mine tidligere erfaringer, så støtter folk generelt mere, hvis man også selv er med til at støtte, så håber alt i alt lidt på, at støtten til velgørenhed vil skaffe kunder i butikken :-)
Derved kunne jeg godt se en gevinst ved dette :-)

Kaffe er altid en dejlig ting, evt. et magasin at læse i, eller et TV der kører lidt nyheder, ikke noget vildt, men nok til at folk føler de har lyst til at vente :-)

Mvh. Sebastian Dyberg 

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 236
Fra  Kontorartikler.nu Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sebastian

Når min familie eller venner plager mig med hvilken computer de dog skal købe, så siger jeg altid at de skal købe den billigste og skifte den ud om et år. 

På baggrund af det, så ved jeg ikke lige om det er en idé der bringer kassen hjem til dig fra dag 1. Men i princippet er det også lige gyldigt, for det er ikke en dårlig idé. Og der var engang en klog mand der sagde "hellere en dårlig ide udført af den rigtige mand, end en god ide udført af den forkerte". Det lyder som om du er passioneret omkring det, så jeg syntes bare du skal se at komme igang :-)

Salg af kontorartikler, samt stort udvalg af emballage. Find det hele på kontorartikler.nu

Fra Næstved
Tilmeldt 8. Apr 08
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :-)

Umiddelbart er det ikke noget jeg har hørt, det med at smide den ud efter et år, jeg hører til gengæld det modsatte, at folk simpelthen syntes det er for dårligt at computerne "kun" holder 3-4 år :-)

Så er umiddelbart heller ikke noget der skræmmer mig væk, da man sagtens kan skabe et behov, selv hos dem :-)

Og mange tak for de pæne ord, jeg er skam gået i krig, og har lidt grundlæggende ting på plads, så håber da på at kunne præsentere noget inden for rimelig tid, så længe jeg selv er tilfreds :-)

Mvh. Sebastian Dyberg 

Fra Brønshøj
Tilmeldt 12. Aug 14
Indlæg ialt: 86
Fra  Realkreditkonsulenten Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sebastian,

Syntes det er et super godt koncept!  -Jeg kunne selv finde på at være kunde hos dig.

1 ting du kan overveje, er at indgå rabataftaler med forskellige computer forretninger eller leverandører. Denne rabat bør du så lade tilfalde de kunder du får.

På den måde kan du slå på 2 ting.

1. Kunden får hjælp af en der har forstand på det, og som samtidig ikke har nogen økonomisk interesse i hvilken computer han i sidste ende vælger.

2. Kunden kan spare penge på computerkøbet, set i forhold til hvis han går i elgiganten eller andet.

Det er i øvrigt lidt samme strategi jeg selv forsøger i min virksomhed. Jeg har været i gang i for kort tid til at kunne sige om det virker, men det er da ihvertfald ganske ærligt.

Held og lykke med projektet.

/Martin

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sebastian.

Det er en god idé, men jeg tror at margin er lille - Fru Jensen skal jo umiddelbart se en fordel i at kontakte dig. Jeg har stor erfaring gennem frivilligt arbejde at hjælpe førstegangsbrugere/-købere (især ældre) og udover det, at finde den rigtige computer, gælder det også installation, at finde de rigtige programmer (især anti-virus) samt indledende undervisning i brugen af den. F.eks., at den ikke eksplumderer, hvis man trykker på en forkert knap. En større pakke vedrørende 'god start med computer' vil helt sikkert give endnu mere. Skriv gerne til oldeit@live.dk :-), hvis jeg kan hjælpe med noget.

Mht. til donationer: Det virker umiddelbart letter kompliceret med stemmeafgivning osv., jeg synes i al fald, at du skal vente, indtil butikken i øvrigt er oppe at stå.

Mht. fysisk butik: Dette er faktisk ikke nødvendigt til en start, idet hjælpen snildt kan foregå hjemme hos kunden - det er min erfaring.

Mht. pris af computeren: Jeg anbefaler generelt at købe de næst-billigste, idet de billigste typisk er 'skrabet', netop for at være billigst. Jeg er overbevist om, at 500-1000 kr. ekstra betaler sig.

Men: Go for it! God vind! ..og forvent ikke en splinterny BMW firmabil det første stykke tid :-)

Fra Næstved
Tilmeldt 8. Apr 08
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin.

Er glad for du syntes om konceptet :-)

Planen var også at indgå nogle rabataftaler, dette er bare nemmere når man har en nogenlunde idé om hvor mange computere man sælge rom året, har 2 som jeg har haft lavet aftaler med før, som ikke burde være svært at få aftaler med igen, dog bliver det nok svært at nå helt ned på niveau med Elgigantens priser, da de jo gerne sætter penge til på deres tilbud.
Ligemeget hvilken form for rabat der opnås, så vil kunden altid få den fulde rabat, da meningen jo er, at jeg ikke skal tjene noget på salget af computeren, men på salæret for at hjælpe som det eneste :-)

Vil meget gerne høre mere om hvordan det går, og hvordan de kunder du har haft reagere på den model?

Mange tak for det gode svar :-)

Mvh. Sebastian Dyberg 

Hej Jørgen.

Ja, igennem mit arbejde i den virksomhed jeg var med til at starte op, der fandt jeg også ud af, at en kom-godt-igang pakke er den ultimative løsning, mange af dem som bla. køber en computer i dag, tror jeg, at hvis man trykker forkert, så skal computeren smides ud, eller man har købt for 2 mil online.

Jeg har altid slået mig på, og har faktisk kørt test undervisningsforløb, hvor jeg fortalte, at de skulle gøre præcis som de ville med computeren, selv hvis du trykkede forkert, eller den gik helt gal, så kunne jeg garantere, at jeg kunne fikse det på maks 10 min. når de kom med computeren ugen efter.
Dette gav faktisk en stor tryghed blandt brugerne, og de turde prøve en hel masse selv, dog var der aldrig nogen der kom med andre fejl, end at de havde fået trykket på F11 så de ikke kunne komme ud af browseren ;-)

Ja, det med donationerne er lidt specielt, helt enig, men er til gengæld også noget af det jeg vil bruge som reklame mæssig baggrund for at skaffe kunder, i starten tænker jeg måske, at hver måned bestemmer jeg et formål det vil gå til i starten, og senere hen kan jeg så få udbygget den feature med at "stemme" om det :-)
Det vigtige i første omgang er jo, at kunderne donere et vist beløb til velgørenhed hvergang de handler med mig :-)

Ja, idéen med en fysisk butik er skam også bare en fremtidsdrøm lige nu, i starten gælder det om at holde udgifterne nede, og det hele kan jo foregå enten hos kunden, eller hos mig i privaten med en kop kaffe og en småkage :-)

Når det kommer til købet af computeren, så har hver sine individuelle krav, men ja, giver dig ret, jeg køber aldrig computere i den laveste prisklasse, det ender altid med flere frustrationer end noget andet, plus byggekvaliteten simpelthen er så dårlig, så man ikke tør kalde det en bærbar engang imellem, simpelthen i frygt for at den skiller ad hvis man tager den med sig ;-)
Jeg har meget erfaring både med indkøb af stationære, bærbare og printere, og har altid haft held med at sige min ærlige mening, hvis der kommer en kunde og spørge efter en bærbar til 2500 med nogle krav der kan være højere, så beder jeg dem gerne genoverveje om ikke prisen burde være noget højere, for at kunden faktisk bliver glad for det de får :-)

Dog af rent princip, så kunne jeg aldrig finde på, at sælge noget jeg ikke selv kan stå inde for ;-)

Arh, BMW har aldrig været mig, er mere en Audi-mand ;-)
Spøg til side, heldigvis er jeg pt. under uddannelse noget tid endnu, så kan forhåbentlig få forretningen op og stå imens jeg uddanner mig, evt. skaffe lidt godt reklame værdi i mellem tiden, så hvis forretningen bare kan dække sine egne omkostninger i starten så er jeg faktisk tilfreds, det er jo ikke noget der giver overskud på første dag, selvom man ønsker det :-)

Vil også takke dig for det gode svar :-)

Mvh. Sebastian Dyberg

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Realkreditkonsulenten:

1 ting du kan overveje, er at indgå rabataftaler med forskellige computer forretninger eller leverandører. Denne rabat bør du så lade tilfalde de kunder du får.

Det er nok mere end tvivlsom om man vil kunne opnå noget rabat - de fleste PC forhandlere har en avance på ganske få procent 5-8 %. 

 

Tilmeldt 4. Jan 14
Indlæg ialt: 258
Fra  sjove-jokes.dk og sjove-vitser.dk Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin og Sebastian

Det er en spændende ide, selvom jeg har svært ved at se hvordan du skal få en bare nogenlunde rimelig timeløn hjem - Derudover, ville jeg personligt ikke bruge mange basører på computer rådgivning, men jeg er også 'ung'.

Et obspunkt til jer begge:

I skal begge være påpasselige med den tilgang.

@Sebastian: Hvis du opnår rabataftaler er du i mine (og sikkert nogle kunders) øjne ikke længere upartisk, men blot at sidestille med en af dem fra elgiganten der gør det gratis. Hvis man er rådgiver, er det farligt at have aftaler med leverandører, uanset om du får noget ud af det rent økonomisk

@Martin: Som realkreditkonsulent, skal du nok overveje samme udfordring som skitseret ovenfor. Jeg ville personligt blive 'utryg' hvis jeg ved at du har forhandlet rabataftaler i hus med en bank, uanset om du fortæller/påstår at du ikke personligt får noget ud af det. Hvis objektiviteten ryger, så ryger dit levegrundlag også.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)