Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dinero eller debitoor - Hvad er bedst?

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Dinero kan køre helt uden kasseklade, og masser gør det - man skal kun vælge en type/katagori og Dinero foreslår tilmed hvis man har crowd versionen

Jeg synes Tabita du gør lidt dyd af nød med den manglende kassekladde. Den kunne da sagtens være der uden på nogen måde at forstyrre de brugere der ikke ville bruge den. Jeg synes også mangel af kontoplan som en option man kan få er klart svagt ligesom jeg ikke kan li der kun er valg mellem 0% moms 25% moms og som jeg ser det ikke en konto for importmoms osv

Kan Debitoor bogføre importmoms korrekt for alle de som køber varer eller ydelser fra EU eller uden for?

Hvordan håndterer Debitoor f.eks kvartmoms ved bespisning og meget andet?

Hvordan skal man håndtere hvis man har en computer i lille personlig virksomhed, hjemme hos sig selv og bruger den 50% firma og 50% privat (meget typisk for helt små personlige) Skat har klart fokus på at momsen så deles 50/50 - hvordan gør man det hvis man ikke kan bogføre på momskonto?

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København Ø
Tilmeldt 28. Nov 12
Indlæg ialt: 33
Fra  Tasteriet ApS Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Huslejedepositum (både skyldige og tilgodehavende)

Optagelse af lån

Privat indskud/hævninger

Køb af aktiver med værdi over grænsen for straksafskrivning

osv

Hvordan kan Debitoor håndtere disse? Progrmmaet kan i hvert fald ikke bruges som grundlag for en årsrapport, når der ikke engang eksisterer en balance? Heller ikke som grundlag for skatteregnskabebt, hvis man ikke kan tage højde for afskrivninger mv?

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender absolut intet til Debitoor, men er det ikke folkene bag e-conomic der står bag dette produkt?

Umiddelbart lyder det mærkeligt såfremt der ikke skulle være styr på de mest basale forhold omkring bogføring!

Fra København Ø
Tilmeldt 28. Nov 12
Indlæg ialt: 33
Fra  Tasteriet ApS Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er også mine tanker, men efter at have lavet en (hurtig) gennemgang, er det i hvert fald min konklusion, at det er spild af penge ift andre regnskabsprogrammer - de må gerne rette mig, hvis jeg tager fejl...

Fra København
Tilmeldt 3. Sep 14
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Du har helt ret. De ting du nævner som importmoms, repræsentationsmoms osv. kan Debitoor ikke håndtere.. derfor henviser vi til vores seje storebror e-conomic, hvis man har de behov.

Mange freelancers og småvirksomheder vil dog aldrig få disse behov og for dem er Debitoor ideelt.

mvh. Tabita Edith Lorenzen @ Debitoor
Debitoor har 260.000 brugere i hele verden. Er du den næste?

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Ahh, det er vist ikke så godt.

For det første er det noget vrøvl at der er mange der ikke har behov herfor.

Sekundært må man spørge sig selv om jeres program overhovedet overholder gældende dansk lovgivning. Tidligere indlæg har i hvert fald indikeret at sådanne basale info som bilagsnr, posteringsoversigt, råbalancer etc ikke er tilgængelige. Er dette korrekt?

Fra København Ø
Tilmeldt 28. Nov 12
Indlæg ialt: 33
Fra  Tasteriet ApS Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

De allerfleste har udenlandske udgifter af en eller anden art - software eksempelvis. De allerfleste freelancere og småvirksomheder har, ligesom de store, repræsentationsudgifter i form af restaurantbesøg, så jeg vil holde mig til konklusionen, at Debitoor på nuværende tidspunkt ikke kan bruges til andet end at holde styr på faktureringen.

Fra København
Tilmeldt 3. Sep 14
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Arguins

For det første vil jeg slå fast, at Debitoor selvfølgelig overholder dansk lovgivning.  

Dem der har indikeret, at Debitoor ikke har de mest basale funktioner med, har vist ikke undersøgt sagen grundigt nok, før de har udtalt sig - det kan jo ske :)

Selvfølgelig har Debitoor bilagsnumre, for det skal man jo have. Bilagsnumrene er bare ikke synlige. Hver post får automatisk nummer, så brugeren ikke skal tage stilling til det. Når du så eksporterer dit regnskab, så kommer alle numrene til syne.

Hvis du med posteringsoversigt mener, at man kan se, hvor mange poster man har på hver konto (eller kategori), så er det også muligt. Ang. balance så har du helt ret, den del af regnskabet har vi endnu ikke med. Det hører fremtiden til. Men det gør ikke Debitoor 'ulovligt'.

Du må tænke på at det også er lovligt at føre sit regnskab i Excel, hvis man har lyst til det, og der er heller ingen balance. Debitoor retter sig mod dem, der er vant til Excel, men som nu er klar på noget smartere. 

Du derimod kender en masse regnskabstermer, og dermed falder du allerede en smule uden for vores målgruppe :)

Jeg synes, du selv skal logge ind og se hvad programmet kan, det er jo gratis. Og så kan du bedre danne din egen mening om, hvad Debitoor kan og ikke kan.

Så blot for at gentage, så retter Debitoor sig mod de helt små, der ikke har noget forstand på eller interesse for regnskab, og selvfølgelig lever vi op til de krav, der er til regnskabsprogrammer.

mvh Tabita, Debitoor

 

mvh. Tabita Edith Lorenzen @ Debitoor
Debitoor har 260.000 brugere i hele verden. Er du den næste?

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Tabita, og tak for svar.

Debitoor henvender sig åbenbart kun til de brugere der har et særdeles begrænset behov, eller også har positivt fravalgt at behandle de mere avancerede posteringer korrekt. Spørgsmålet er bare om kunden er bevidst om dette fravalg når jeres løsning vælges.

Jeg synes ikke at dette fremgår klart af jeres website.

Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 1078
Fra  Wellness Guiden - Selvstændig Herbalife forhandler Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Så det lyder til at debitoor er noget mere begrænset i forhold til dinero...

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)