Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Omkostninger ved Import af varer fra Kina

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 11. Sep 13
Indlæg ialt: 17
Fra  Bulbs of Aarhus Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg er igang med at undersøge mulighederne for at importere nogle varer fra Kina. Det drejer sig om nogle belysningsartikler som glødepærere, ledninger dertil og lignende. Jeg har forsøgt at sætte mig ind i reglerne for import, men har lige et par spørgsmål til Jer. Handelsbetingelserne jeg indgår med leverandøren er FOB.

Hvilke omkostninger er der forbundet med importen. Her er et eksempel over hvilke omkostninger, jeg har kunne læse mig til, er forbundet med importeringen af mine varer:

Har jeg overset nogle omkostninger?

På forhånd mange tak :)

De bedste hilsner 

William Jeppesen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg tror du skal være opmærksom på omk. når varen så er i havnen i danmark og skal videre til dig - det er der andre der har mere viden om

Den med importmoms skal du jo ikke ha med som en omkostning hvis du er momsregistreret da beløbet lægges til som importmoms under salgsmoms, men hvis det er til din momspligtige aktivitet, så trækkes samme beløb ind under købsmoms og koster således ikke noget http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html 

pas på at alle produkter er korrekt testede - de kan sagtens være mærket som om de er - uden at være det,så de må du sikre dig

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Sep 13
Indlæg ialt: 17
Fra  Bulbs of Aarhus Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Tak for dit svar.

Mht. det du nævner med eventuelle meromkostninger mår varen er i havn.. Har du et eksempel på hvad det kan være? Jeg handelsbetingelserne er FOB Ningbo - Aarhus havn. Derudover har jeg fået et shipping firma til at tage sig af modtagelse, fortoldning osv. for en fast pris all inklusiv. Hvordan kan der så forekomme ekstra udgifter? Og kan jeg på nogen måde sikre mig mod det?

Mht. varenes kvalitet, har man vel aldrig en 100 % sikkerhed for den, men kan blot tjekke at de er kvalitetssikret i Kina, og så håbe på at kvaliteten er som lovet. Med andre ord, er det vel altid en chance man må leve med når man handler ude i Kina? Eller har jeg overset noget jeg kan tjekke hjemmefra?

Mvh William

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Man må da slet ikke sælge glødepærer i EU mere?

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Du mangler fragtomkostningerne fra NGB til Aarhus. Spørgsmålet er vel egentlig, om sælger har styr på incoterms.. Det kunne tyde på prepaid til Aarhus, hvilket kræver du har et fragtfirma til at modtage godset i Danmark. Sørg for at have en pris for denne modtagelse, håndtering osv - ellers løber det let op i relativt store summer. 

Tilmeldt 11. Sep 13
Indlæg ialt: 17
Fra  Bulbs of Aarhus Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Til modtagelsen af varene i Danmark har jeg en aftale med et dansk speditørfirma til en fast pris all inclusive. Deri indgår fragt fra Ningbo til Aarhus havn vel?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Der er vist flere ting du lige skal være opmæksom på.

Import er glødelamper kræver tilladelse fra SKAT  da der skal betales punkafgift af produkterne.  (visse glødelamper må ikke sælges mere)

Med hensyn til transport, giver det ikke nogen mening at du skriver FOB Ningbo -Århus.  Køber du FOB skal du selv sørge for hjemtansporten (via en speditør) få en dansk speditør til at hjemtage fit gods ( få en all in pris).

 

Hilsen

Ravn

 

Tilmeldt 11. Sep 13
Indlæg ialt: 17
Fra  Bulbs of Aarhus Skrevet kl. 07:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Ravn.

Tak for dit svar.

Jeg var slet ikke klar over at der var restriktioner på nogle glædepærer. Hvor henvender jeg mig for at tjekke op på dette? SKAT?

Mht. forsendelsen, fik jeg vist udtryk mig forkert. Leverandørens pris på varerne er inkl. FOB Ningbo. Så har jeg indhentet et tilbud ved et dansk speditørfirma og fået en all inklusiv pris på forsendelse fra Ningbo til Danmark, fortoldning og de andre lovpligtige procedurer. Håber det var lidt mere klart beskrevet. 

Venlig hilsen

William Jeppesen

Fra København
Tilmeldt 4. Dec 13
Indlæg ialt: 88
Fra  Transporteca Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)