Hej Twin
Det jeg nu skriver, er ikke ment som en gang lyseslukker af noget du brænder for, men mere ment som et lille indlæg til eftertanke.
Hvad er det egentlig du elsker?
Er det selve salgs/købsprocessen?
Er det bare tanken om at tjene hurtige penge?
Er det at finde de rigtige kunder til de rigtige vare?
Er det at møde nye mennesker?
Er det at få en hverdag hvor hver dag er forskellig?
Osv. osv.
Der er en million spørgsmål som er relevant for dig at spørge dig selv om inden du begiver dig ud i et erhvervseventyr. (uden vi nu skal blive alt for filosofiske)
Mit mantra i livet for at blive en succes, er at gøre det forberedende arbejde til 100% og så finde noget som oprigtigt har min interesse.
Jeg ser alt for ofte unge mennesker som lige får en smart i en fart ide, som bare dør rigtig hurtig igen da hjertet ikke er med og man derfor giver for hurtigt op når man ikke lige lykkes første gang.
Vil du sælge skiveskåret pålæg, hvis det er her der er en mulighed for at tjene penge, og tror du at det vil have din interesse på lang sigt?
Jeg tager et hurtigt gæt og siger nej.
Hvad med at lave en hurtig liste over 10 ting der har din interesse og hvor du kan sige du har en viden som bare er en lille smule bedre end dine kammerater. Det skal nødvendigvis ikke være en død ting men kan jo også være en service ydelse.
Tag så de 5 øverste svar og finkæm nettet for info vedr. disse. Er der huller i markedet og kan du begynde at se steder hvor du kan gøre det bedre end det der allerede er?
Dit udgangspunkt med at finde varer hvor du får den største profit, kan jeg godt fortælle dig hvor de findes.
De findes i din arbejdskraft. Ingen lageromkostninger og du må gerne arbejde til du falder om.
Bundlinjen er, hvis du ønsker at få succes, så skal du arbejde hårdt for det (eller få en genial ide).
Der åbner vel hver anden dag en webshop som sælger mobiltelefon tilbehør, så find din egen niche og rend ikke i andres fodspor.
Når du så er kommet så langt, kan du begynde at arbejde med markedet og finde de rette avancer og den rette indtjening.
Start punktet må ikke være "lad mig nu se hvor der er størst avance" og lade det bestemme hvilke produkter du skal sælge.