Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura til kunde i Sverige er sendt uden at moms fremgår på faktura, men indgår i samlet sum. Hvordan bogføres dette?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Oct 14
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Guys!

Jeg har for nyligt lavet et stykke arbejde for en kunde i Sverige. Da det er min første kunde i udlandet er det første fakturering til udlandet. Af denne grund rådførte jeg mig hos en bekendt, som sagde når fakturaen blev sendt til Sverige skulle man ikke anføre moms på fakturaen, men istedet inkludere det i den samlede sum på fakturaen. Det har jeg så gjort og har modtaget 6.250,00 DKK (hvoraf 1250,- er moms).

Jeg vil nu gerne vide hvordan jeg bogfører dette når fakturaen lyder af at være 6250,- DKK excl. moms. Arbejdet skulle faktureres til 5000,- dkk ex moms og de resterende 1250,- DKK er så momsen.

Hvordan får jeg den til at indgå i momsregnskabet i mit bogføringsprogram(Dinero).

Nogen gode idéer?


Vh Henrik 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er jo noget rod. 

Hvis det var en CPR person = ikke en momsregistreret, så skulle der ha været moms på og det skulle være synligt. - Hvis det var til en momsregistreret i sverige skulle det være uden moms når du fakturerer som momsregistreret

Du må lave en kreditnota og sende til kunden helt enkelt - for 6250 - returnere 1.250 kr som du jo også har fået mere end aftalt og så lave ny faktura på 5000 kr uden moms som du så korrekt opgiver som EU salg i din momsangivelse.

Fakturaen er vel formentlig kørt uden moms siden moms ikke fremgår hvis den er kørt i Dinero og du har så en forkert indtægt på 6250 kr uden moms for salg til sverige. Dit alternativ er at lade det være og så har du en indtægt på 6250 kr - som svarer korrekt til din faktura og så´har du ingen moms - men skal angive til beløbet som EU salg på kundens moms nummer i din momsangivelse for salg til EU (hvert moms nr man sælger til uden moms skal man liste angive til skat.dk/moms)

frit valg afhængigt af, om du vil holde aftale med kunden eller ikke som jeg ser det.

Overvej en revisor eller ekstern bogholder du kan ringe til hvis du har sådan spørgsmål for eller kan dit regnskab køre en del skævt

vh john H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Oct 14
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Arbejdet jeg har udført er for et momsregistreret firma i sverige og der er ikke tale om varesalg, men én dags arbejde.

Jeg må antage at jeg sender en kreditnota til firmaet og skriver en ny faktura på 5000,- DKK uden moms og bogfører de som EU salg i min moms angivelse.

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

ja det bliver korrekt overfor kunden og ja det bliver korrekt med regnskab og momsangivelse Yes (og penge retur via bank enten hele beløb via debitorer så alle går ind i banken og så overskud tilbage igen debet debitorer og kredit bank, så stemmer bank i regnskab med bankkontoudtog - men ellers med et godt bilag der forklarer

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)