Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af kræmmervirksomhed

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Oct 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg er så småt ved at starte en lille bitte kræmmervirksomhed op. Det er ikke noget stort eller fuldtid, det er mere en fritidsbeskæftigelse, men jeg vil gerne gøre det hele efter bogen, og måske gå fuldtid på et senere tidspunkt.

Derfor søger jeg links til gode artikler omkring drift og opstart af den slags virksomhed hvor det jo egentlig meget simpelt går ud på at købe billigt (og meget), og sælge dyrt. Specielt regnskab og prissættelse vil jeg gerne lære en masse om. Jeg har ingen tidligere erfaring som selvstændig.

Konceptet går ud på at jeg handler billige retro/vintage møbler og nips i provinsen, og sælger dyrt i Århus og KBH. Jeg har altså ikke nogen fysisk butik, men promoverer udelukkende mig selv på facebook og instagram. Planen er selvfølgelig at jeg må et senere tidspunkt evt. vil starte butik op, men først hvis jeg har fået opbygget en god fast kundekreds, og jeg har fået slået mit navn fast blandt de unge købelystne mennesker i de store byer.

Er der nogen med nogle gode henvisninger til artikler/bøger jeg bør læse? Måske et gratis og meget simpelt regnskabsprogram jeg kan begynde at øve mig i?

Tak for hjælpen. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 23. Feb 12
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mr. Hansen, 

Inde på BRO-blog har de 6 gratis e-bøger omkring branding, som kunne være interessante for dig. 

Mr.Hansen:
Måske et gratis og meget simpelt regnskabsprogram jeg kan begynde at øve mig i?

Du kunne eventuelt tag et kig på Dinero.dk, som er utrolig nemt og brugervenligt.

God læselyst!

Venlig hilsen
Mark Rune 

Fra Aarhus
Tilmeldt 23. Feb 12
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

dinero kunne være regnskabsprogammet - det fås i gratis version www.dinero.dk 

Her om at stifte virksomhed o.l. http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/start-af-virksomhed-skal-jeg.html 

her om moms og skat for begyndere i personlig virksomhed (som jeg vil anbefale til sådan et fritidsprojekt) http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/helt-basalt-om-moms-og-skat-for.html 

Og med kræmmermarked skal du formentlig bruge brugtmomsordningen som kræver du sætter dig ind i alt om købs og salgsbilag + bogføring for at kunne bruge denne ordning, som holder dine priser nede til private http://johnhannover.blogspot.dk/2013/09/brugtmoms.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Oct 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hold op, i er hurtige og effektive! Tusind tak for alle henvisningerne, der er nok at gå igang med!

Jeg anede faktisk ikke engang at der var noget der hed brugtmoms. Mange tak! 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)