Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ApS men skal selv lægge ud

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Aug 14
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej til jer alle.

Er i gang med at forhandle med banker om erhvervskonto og kassekredit.
Men i mellem tiden vil vi godt have betalt for varemærkeregistrering så sagen kan påbegyndes.

Så hvis vi betaler fra egen privat konto, vil det så kræve meget at skulle føre det ind i selskabet? For tænker at vi bare endten låner pengene til selskabet eller indskyder dem.

Og vil det være et problem at optage varemærkeregistreringen i egen privat navn?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

i princip vil du jo som person kunne forsvare registreringen, men jeg ville nu ha den i selskabets navn tror jeg - men det går også privat

Du kan enten bare lave et udlæg = få faktureret varemærkeregistreringen til dig dit ApS (evt ApS under stiftelse) og så kan du lægge penge ud selv som udlæg og få dem tilbage fra ApS som udlæg.

Er det et egentligt lån - længere tid - du skal give dit ApS så overvej at låne det nok til at det klarer sine udgifter og så skal du ha aftale om en markedsrente (ofte 4-12%) lovpligtigt som dit ApS skal betale dig - eller en overkurs ved tilbagebetaling - men det behøves du ikke for et kort udlæg 

Jeg tror måske ikke du har fået dit aps registreret men så kan fakt være til aps under stiftelse - for ellers havde du jo din kapital konto klar - så pengene må være hos advokat endnu forestiller jeg mig

vh John H 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

LosAltos:

Hej til jer alle.

Er i gang med at forhandle med banker om erhvervskonto og kassekredit.
Men i mellem tiden vil vi godt have betalt for varemærkeregistrering så sagen kan påbegyndes.

Så hvis vi betaler fra egen privat konto, vil det så kræve meget at skulle føre det ind i selskabet? For tænker at vi bare endten låner pengene til selskabet eller indskyder dem.

Og vil det være et problem at optage varemærkeregistreringen i egen privat navn?

Er selskabet stiftet? Hvis ja, så lad selskabet stå for varemærkeregistreringen. Pengene kan som tidligere bemærket lånes privat.

Er selskabet endnu ikke stiftet så er muligheden for at I registrerer varemærket privat tilstede. Er i flere ejere af det påtænkte selskab, vil jeg ikke anbefale dette, men hellere se at få stiftelsen vedtaget og herefter søgt om varemærket til "Selskab xxx under stiftelse".

Tilmeldt 8. Aug 14
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak til jer begge.

Ja det er stiftet af advokat. Men pengene står stadigvæk hos ham da erhvervskonto ikke er åbnet endnu.

Tager varemærkeregistreringen i privat navn og på den måde sikre os ejerskabet over det hvis det nu skulle ske noget uventet.

En hel anden ting. Snakkede med en meget sød dame fra Patent og varemærkestyrrelsen i går. Og det viser sig at ud over de 2250kr+ moms til selve registreringen så koster det 4300+ moms for at få et svar hurtigt om vi kan bruge/varemærkeregistrere vores navn og logo. Ellers skal man vente 3 måneder. Og det kan vi selvfølgelig ikke da vi håber på at åbne første test restaurant januar 2015. Men det er lidt vildt at de kan gøre det på 5 dage ved ekstra betaling men ellers 3 måneder. Men bliver nødt til at betale for skal jo have bestilt alt ved trykkeri m.m.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

erhvervskonto bør kunne komme hurtigt på plads når det er til at modtage de 50 t - men selvklart skal I ha tid til forhandlingerne

Jeg forstår helt problemet med navnet men OM I vil bruge sådan 4300 ex moms ekstra på den hurtige undersøgelse - tja - det er jo ikke let at sige. Har du ikke mulighed for at google restaurationsnavne og andet der kunne ligge tæt op ad jeres, og hvis du ikke finder noget som helst der konflikter, så tage den lille risiko det er? Selve det at I sætter navnet igang - giver jo en ret stor beskyttelse i sig selv - forudsat I føler jeg sikre på det ikke konflikter.

Jeg forstår godt din nervøsitet med tanke på andre konflikter og restauranter 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Er selskabet stiftet af Jer via advokat, så ville jeg tage egistreringen gennem selskabet, og ikke privat.

Selv om I ikke har en bankkonto endnu, så er selskabet, såfremt det er stiftet med jer som tegningsberettigede, fuldt funktionsdygtigt mht registreringen.

Er det en global varemærkebeskyttelse I søger, så skal I regne med at det tager tid, og koster en hel del penge, da det kræver flere ansøgninger. Er det en global løsning i søger vil jeg også anbefale at I tager kontakt til en advokat med speciale i IP.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)