Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny prof. Hoster søges ??

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Apr 10
Indlæg ialt: 20
Fra  Saving Lives Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle, 

Jeg er Pt. hostet ved Meebox og har igennem lang tid nu kun oplevet problemer med at min database slet ikke snakker ordenlig sammen med Meebox server.

Efter Meebox i princippet "tvinger " os til at opgraderer PHP versionen er det gået galt. Måske ved firmaet ikke, at det altid vil ødelægge min prestashop templates opsætning. Jeg har netop betalt en masse penge for at få siden op at kører som den er, så jeg mener ikke at man skal tvinge folk til at skifte version, men give kunderne tilbudet om at skifte....

Eks. på fejl: modul fejl, fejl i koder, login fejl, siden kører langsomt. Vi har forsøgt at skabe en brugbar dialog med Meebox og spurgt hvor vi finder opgraderingsværktøjet ?? - svar: Det må vi finde andre veje.....

Jeg har brug for jeres hjælp til at finde en stabil Hoster, hvor alt bare kører.

Har andre evt. oplevet det samme ??-

Jeg ser frem til at høre mere fra jer.

Tak.

mvh

Henrik Juul

savinglives.dk

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 2. Oct 14
Indlæg ialt: 3
Fra  Web Hosting Hotel Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik,

Ta et kig på http://www.webhosting-hotel.dk vi ha været i hosting branchen i over 20 år, og er der altid for vores kunder. Har du problemer ringer d bare og vi får det ordnet med det same :)

Med venlig hilsen,

Robert Frøslev

Web Hosting Hotel

Tilmeldt 3. Feb 14
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Juul Jensen:
Jeg er Pt. hostet ved Meebox og har igennem lang tid nu kun oplevet problemer med at min database slet ikke snakker ordenlig sammen med Meebox server.

Hej

Checkede hvilke domæner der ligger på dit IP, er du ikke på en dedikeret server? Meebox har sikkert deres grunde til at de skal opgradere deres servere, og det er altid godt at holde tingene ved lige/opdateret, men hvis du er på din egen server burde du kunne skifte versionen igen.

/Niels

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 1085
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Sjovt du skriver Meebox!!!
For en i h jeg kæmper for at hive en database ud lige nu fra dem.
Søger også.

Niels...
Ja det har de sikkert, men hvor i alverden lader de ikke folk selv styre hvilken en version man vil køre med som andre host gør.
Hver gang koster det timer som bare pokker og det sker jo hver gang de mener at nu er tiden.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 2. Oct 14
Indlæg ialt: 3
Fra  Web Hosting Hotel Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik,

Jo vi har vores egne servere i et datacenter i USA, du er meget velkommen til at ringe til mig på 26 71 60 33 så kan du få svar på alle dine spørgsmål :)

Med venlig hilsen,

Robert Frøslev

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Henrik,

Selvfølgelig opdaterer vi vores servere. Enhver ansvarlig virksomhed og administrator sørger for, at deres maskineri er opdateret, så der er lukket for diverse sikkerhedshuller mv. Vi har meldt ud i god tid, at opdateringen af PHP kom. Når vi driver webhosting, er vi nødt til at tage ansvar for det generelle produkt, som vi sælger. Vi kan ikke tage specifikt ansvar for din eller andres hjemmeside. Vores servere er vores ansvar, og vi skal sørge for, at de kører. Din hjemmeside er dit ansvar som hjemmesideejer. 

I dine seneste tre supportsager har vi alle gange bedt om at få sende fejlmeddelser, fejlbeskrivelser, screenshots - et eller andet som viser, hvor eller hvad fejlen er. Vi kan ikke løse et problem, som vi ikke kan se eller fremprovokere. Vi vil rigtig gerne hjælpe dig, men vi er nødt til at have noget at arbejde med. Det tror jeg gør sig gældende alle steder.

Jeg håber, at vi hører fra dig.

Vh Anders Eiler

Founder @herodesk.io

 

Herodesk er et simplere og billigere helpdesk system til danske iværksættere og webshops.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 1085
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders - Meebox:

Hej Henrik,

Selvfølgelig opdaterer vi vores servere. Enhver ansvarlig virksomhed og administrator sørger for, at deres maskineri er opdateret, så der er lukket for diverse sikkerhedshuller mv. Vi har meldt ud i god tid, at opdateringen af PHP kom. Når vi driver webhosting, er vi nødt til at tage ansvar for det generelle produkt, som vi sælger. Vi kan ikke tage specifikt ansvar for din eller andres hjemmeside. Vores servere er vores ansvar, og vi skal sørge for, at de kører. Din hjemmeside er dit ansvar som hjemmesideejer. 

I dine seneste tre supportsager har vi alle gange bedt om at få sende fejlmeddelser, fejlbeskrivelser, screenshots - et eller andet som viser, hvor eller hvad fejlen er. Vi kan ikke løse et problem, som vi ikke kan se eller fremprovokere. Vi vil rigtig gerne hjælpe dig, men vi er nødt til at have noget at arbejde med. Det tror jeg gør sig gældende alle steder.

Jeg håber, at vi hører fra dig.

Må jeg lige bryde ind her?
Hvorfor i alverden lade i ikke folk selv styre deres php version?

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Firmaconnect.net:
Må jeg lige bryde ind her?
Hvorfor i alverden lade i ikke folk selv styre deres php version?

Endelig :-)

Jeg kan sagtens se, at det i nogle tilfælde ville være rigtig smart. Sådan som cPanel er indrettet (det kontrolpanel vi anvender), kan du ikke bare åbne for den feature. Der er i nogen omfang support for at skifte mellem major versions (fx php4 og 5), men det er vi ikke interesserede i. Der findes forskellige udvidelser eller tilføjelser til cPanel, udviklet af forskellige 3. part, som skulle åbne op for, at man via sit cPanel kan skifte mellem fx PHP 5.3, 5.4 og 5.5. Vi har ikke haft mulighed for at implementere endnu. Vi er desværre/heldigvis blevet så store, at en opgave som at implementere sådan noget, ikke er noget man "bare lige gør", men kræver meget test, test, planlægning og mere test, for at sikre vi ikke ødelægger noget!

Så det korte svar er: Det kan vi desværre ikke bare lige gøre :-(

Vores prioritet er i det tilfælde at køre med nyeste stabile version, da det i al almindelighed er det bedste valg. PHP 5.5 har været ude i over et år, og er stable i 5.5.17 allerede. Derfor vælger vi at opgradere til den nu (efter forudgående varsel, naturligvis). Der er enkelte kunder - som fx denne case - hvor PHP 5.5 driller ift. den enkelte hjemmeside. Vi hjælper med hvad vi kan, men ofte handler det om, at en hjemmeside lige skal opdateres eller krypteres med en nyere version af IonCube (fx med noget købt software). Selve de operationer ligger udenfor vores kontrol, men vi peger selvfølgelig så meget i den rigtige retning som muligt. 

Lidt længere svar end jeg regnede med, men jeg håber det svarer på dit spørgsmål :-)

Vh Anders Eiler

Founder @herodesk.io

 

Herodesk er et simplere og billigere helpdesk system til danske iværksættere og webshops.

Fra Roskilde
Tilmeldt 10. Jun 13
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Firmaconnect.net:

Anders - Meebox:

Hej Henrik,

Selvfølgelig opdaterer vi vores servere. Enhver ansvarlig virksomhed og administrator sørger for, at deres maskineri er opdateret, så der er lukket for diverse sikkerhedshuller mv. Vi har meldt ud i god tid, at opdateringen af PHP kom. Når vi driver webhosting, er vi nødt til at tage ansvar for det generelle produkt, som vi sælger. Vi kan ikke tage specifikt ansvar for din eller andres hjemmeside. Vores servere er vores ansvar, og vi skal sørge for, at de kører. Din hjemmeside er dit ansvar som hjemmesideejer. 

I dine seneste tre supportsager har vi alle gange bedt om at få sende fejlmeddelser, fejlbeskrivelser, screenshots - et eller andet som viser, hvor eller hvad fejlen er. Vi kan ikke løse et problem, som vi ikke kan se eller fremprovokere. Vi vil rigtig gerne hjælpe dig, men vi er nødt til at have noget at arbejde med. Det tror jeg gør sig gældende alle steder.

Jeg håber, at vi hører fra dig.

Må jeg lige bryde ind her?
Hvorfor i alverden lade i ikke folk selv styre deres php version?

PHP er noget server software, som ligesom alt andet skal opdateres på et tidspunkt - ellers kan der komme sikkerhedshuller mm.

Vi har valgt en lidt anden løsning på det. Vi sætter en standardversion (i øjeblikket PHP 5.4). Derudover har man mulighed for at vælge at man specifikt vil køre PHP 5.4 (og altså ikke følge med hvis vi laver opdateringer til standardversionen - indtil vi decideret fjerner en version af PHP), PHP 5.5 og PHP 5.6. Vi har også allerede nu meldt ud at den 1. februar skifter vi standardversion til PHP 5.5 for at sikre os at folk er godt forberedte på det.

Det har alt sammen noget at gøre med, at vi har et ansvar for at vores servere skal være så sikker som muligt. Der kommer ikke længere opdateringer til PHP 5.2 og PHP 5.3, og man bør derfor ikke længere køre med dem.

https://www.serverfruit.com/php-opgradering/

I er naturligvis velkommen til at kontakte os hvis I har nogen spørgsmål.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Firmaconnect.net:

Må jeg lige bryde ind her?
Hvorfor i alverden lade i ikke folk selv styre deres php version?

Der er gode og dårlige ting ved at tilbyde forskellige PHP versioner - én er at kunden kan bruge en ældre version indtil de får deres software opdateret.

På den anden side hvis kunden kan vælge PHP version vil de oftest aldrig opdatere deres software til at virke på nyere teknologi.

Rigtig mange systemer idag supportere stadig kun PHP 5.3 eller PHP 5.4, hvilket er et kæmpe problem - PHP 5.4 er stadig supporteret, og vil gå EOL (end of life) i 2015, men f.eks, systemer der kun supportere 5.3 som er EOL, dvs. ikke flere sikkerhedsopdateringer eller bugfixes. Dette betyder at ikke nok med at man køre software som ingen opdateringer kommer til, så skaber et større sikkerhedsproblem at køre versioner som ikke opdateres og får fixet sikkerheds relateret ting.

Jeg er sikker på at enhver host gerne ville supportere flere versioner af PHP, HVIS de alle sammen var sikre, men set fra en udbyders side så burde det ikke være deres 'problem' at kunderne simpelthen ikke kan finde tid eller penge til at opdatere deres systemer der bliver brugt i nutiden.

Dette er ikke for at skyde kunderne ned - men en udbyder skal bruge en god slat timer på at supportere flere versioner, skal være langt mere OBS omkring sikkerheden (mere software, større mulighed for problemer) - og der er udbydere som vælger at sige vi supporter X version, af PHP og det kan skabe problemer for nogle kunder, men samtidig gavner det nok 95% af de andre kunder, da de oplevere bedre performance, større sikkerhed osv.

Hvis ens side kræver en meget specifik version af PHP, så er det en klar anbefaling at finde en managed VPS eller managed dedikeret server - her har du nemlig oftest muligheden for at vælge hvad PHP version du vil have.

Hvis ens hjemmeside er kritisk for ens forretning fungere bør man sørge for enten at holde sine systemer opdateret, eller finde et alternativ så som en VPS hvor du selv bestemmer hvornår versioner bliver opdateret.

Jeg giver dig helt ret i at det kan være pisse irriterende for at sige det pænt - at ens side stopper med at fungere, men jeg er ret sikker på at Meebox har meldt ud lang tid siden at de opdatere, og når dette er meldt ud, så er det op til kunden at sørge for at deres løsninger bliver testet på en ny PHP version, eller man finder en alternativ løsning.

Men tror rigtig mange udbydere inkl. Meebox vil levere en god service til 95% af deres kunder, istedet for at supportere 100% af deres kunders løsninger og så kun levere medium service da de skal bruge langt flere timer på vedligeholdelse osv.

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)