Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan ansvaret for en vikars arbejde placeres hos vikarbureauet?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jul 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg håber, at nogen med bedre juridiske kompetencer end mig selv kan give et klar svar på nedenstående spørgsmål. Jeg er sådan set ret sikker i min sag, men vil gerne have andres neutrale øjne på sagen.

Hvis man bestiller en vikar til at udføre et stykke arbejde igennem et vikarbureau, kan vikarbureauet så gøres ansvarligt for det udførte arbejde? Kan vikarbureauet gøres erstatningspligtig, hvis vikaren laver skader eller forsinker et projekt? Hvis vikaren ikke har de forventede/bestilte kompetencer, kan vikarbureauet så gøres ansvarlig for eventuelle fejl begået af vikaren?

Jeg håber en jurist kan og vil besvare ovenstående spørgsmål

På forhånd tak :) 

 

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Vikaren er dækket af en ansvarsforsikring via sin arbejdsgiver vikarbureauet. Så hvis vikaren kommer til at påføre skade på dit inventar, skal bureauet naturligvis yde erstatning. 

Du må gøre indsigelse gældende overfor vikarbureaet, hvis deres medarbejder ikke har ydet det arbejde der er bestilt eller du med rimelighed kan forvente. Hvordan det måles i din konkrete sag, ved du helt sikkert bedre en jeg..

Hvad står der i deres betingelser / kontrakt??

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 00:34
Hvor mange stjerner giver du? :

En vikar arbejder ved alm. praksis på kundens ansvar - derved kan bureauet ikke stilles til ansvar for forsinket arbejde eller fejl og mangler hos en udsendt vikar.

Det er kundens ansvar at instruere og uddanne denne.

Men tjek betingelser eller spørg direkte hos vikarbureauet.


Side 1 ud af 1 (3 indlæg)