Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan med elregningen

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Sep 14
Indlæg ialt: 1
Fra  Powerbaby Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jeg er blevet kontaktet af Naturenergi som fortæller mig at jeg kan købe strøm igennem dem på mit cvr.nr og derved spare på min el regning. De fortæller at det er fuldt lovligt selvom mit firma drives fra mit eget hjem. Mit spørgsmål er om det virkelig er rigtigt, kan ikke finde noget om det og vil ikke lave noget galt

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

selvfølgeligt må du ikke betale din private el via dit firma. Der har været flere tråde her inde med folk der bliver rent ud snydt også fordi pris ofte er højere og binding er lang. Du kan jo betale regningen privat stadigt hvis du vil, uanset de fakturer til dit CVR hvis du har personlig virksomhed - men regn med det er rent gas og helt falsk markedsføring, at du bare kan lade firmaet betale din private el. 

Der er meget stramme regler for evt at lade virksomhed betale del af el for virksomhed i privaten, herunder normalt brug af bi-måler eller på andet vis kunne bevise et specielt forbrug (ex hvis man har dyre servere kørende) og man må absolut ikke ellers tage noget privat el ind i firmaet

Flere andre har her og i facebook forklaret hvorledes naturenergi sælger på totalt falske premisser - misinformation som klart er i strid med markedsføringslov og formentlig også kan være i strid med straffelov hvis der er tale om bevidst fuldstændig misinformation for at presse kunder til køb

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Der er meget stramme regler for evt at lade virksomhed betale del af el for virksomhed i privaten, herunder normalt brug af bi-måler eller på andet vis kunne bevise et specielt forbrug (ex hvis man har dyre servere kørende) og man må absolut ikke ellers tage noget privat el ind i firmaet

Der er såment ikke strenge regler. Skøn over fordelingen eller anvendelse af SKATs vejledende satser for privatforbrug kan gøre det. Men dermed ikke sagt at det nødvendigvis er rentabelt....

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Der er såment ikke strenge regler. Skøn over fordelingen eller anvendelse af SKATs vejledende satser for privatforbrug kan gøre det
nah - strenge vel i den forstand at et skøn absolut skal kunne godkendes- Jeg kan vel ikke sidde her i hus med min computer og bare skønne 30% af mit hus elforbrug er via firma - om det så er strenge regler skal jeg måske ikke kalde det, men jo også rigtigt at det næppe altid er rentabelt - er det noget med i alm husholding 3000 - 3-600 kw til evt vand og 2000 4000 kw til hushold (lejlighed/parcelhus) uden vand og varme - men for nogen kan det jo betale sig

Vi er vel i alle fald enige om, at det er meget tvivlsom markedsføring hvis det som her (og i to tidl tråde) sælges ud fra at du kan tage din elregning ind i dit CVR/virksomhed hvis vi fakturer til virksomheden uden forklaring om at det kræver et forbrug ud over det normale/skats standard (og dertil er de mig bekendt dyrere end næsten alt andet el + lang binding)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)