Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansvar ved privatundervisning i åbent vand/bassin

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Ballerup
Tilmeldt 2. Oct 12
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Både crawlkurser og privatundervisning. 

Det er sket i forskellige scenarier. 

A: kurser og privatundervisning afholdt i en svømmehal i hallens åbningstid hvor der har været livredere til stede

B: Kurser afholdt på lejede baner uden for åbningstid - der har jeg haft livredderansvar. 

C: privatundervisning afholdt i åbent vand (Roskilde fjord, Tisvilde, Klambenborg, Svanemøllen) ved offentlige strande. 

D: Undervisning afholdt i åbent vand hvor min makker og jeg var hyret ind af et firma til at undervise deres ansatte. 

Når jeg i forenings regi underviser i bassin er det afklaret hvem der har livredderansvar (jeg har livredderprøve) og eleverne er som forening forsikret under DIF. 

Det har også været afklaret i forbindelse med mine bassinundervisninger hvem der har haft livredder ansvar. 

MEN - er der nogle regler om ansvar for mine elever jeg skal være opmærksom på?

Kan/skal jeg i forbindelse med åbent vand undervisning have elever til f.eks at skrive under på at de træner under eget ansvar? Eller er der en forsikring jeg skal tegne?

Forretningen er stille og roligt vokset her i sommer og nu er vi nogle stykker som arbejder på at gå all inn på det og så slg det mig at der kunne være nogle ting her jeg skal have checket op på.

Tilmeldt 1. Oct 14
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

En ting du nok skal passe på med er folk under 18 år som ikke er myndige. De kan ikke skrive under på det er under eget ansvar.

Minde gode venner har altid springheste til salg 

Fra Ballerup
Tilmeldt 2. Oct 12
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

God pointe. Dem har jeg ikke haft nogen af. 

Men kan man lade voksne påtage sig eget ansvar og så være home safe?

Fra Ballerup
Tilmeldt 2. Oct 12
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Bonusspørgsmål: 

Vil kurser og privatundervisning af pivatpersoner være momsfritaget som "undervisning i legmensøvelser"?

Tilmeldt 1. Oct 14
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

ReachElite:

God pointe. Dem har jeg ikke haft nogen af. 

Men kan man lade voksne påtage sig eget ansvar og så være home safe?

Du kan aldrig være home safe. jeg tror godt du kan fraskrive dig ansvar og få dem til at sige det er dem selv der har det. Men der kan jo ske ting som eksempel at du leverer defekt udstyr eller lign, og så tror jeg rent juridisk godt at du kan hænge på den hvis de vælger rettens vej på trods af der ligger en kontrakt.

Personligt ville jeg dog lave kontrakten som du snakker om. Den sikrer dig nok 90% af vejen. 

Minde gode venner har altid springheste til salg 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)