Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring - Køb af software i udlandet, uden moms?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har købt noget software i udlandet, hvor der ikke optræder moms på regningen.

I Dinero når jeg vælger "Software køb", lægges der moms oven på, hvilket ikke går. Jeg har i stedefor fundet kontoen "Varekøb verden" eller "Diverse uden moms"hvor der ikke lægges moms på - så jeg forestiller mig at det så er en af dem jeg skal bruge?

Jeg vil nu alligevel gerne have, at alle mine software køb bogføres på en software konto. Men i dette tilfælde, er løsningen så at oprette en ekstra konto, som kunne hedde "Software køb uden moms" ?

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

KS71:

Jeg har købt noget software i udlandet, hvor der ikke optræder moms på regningen.

I Dinero når jeg vælger "Software køb", lægges der moms oven på, hvilket ikke går. Jeg har i stedefor fundet kontoen "Varekøb verden" eller "Diverse uden moms"hvor der ikke lægges moms på - så jeg forestiller mig at det så er en af dem jeg skal bruge?

Jeg vil nu alligevel gerne have, at alle mine software køb bogføres på en software konto. Men i dette tilfælde, er løsningen så at oprette en ekstra konto, som kunne hedde "Software køb uden moms" ?

- Kim -

Hej Kim.

Du er nød til at oprette en ny konto til software (f.eks. under den anden software konto) der trækker moms på verden eller EU.

Bogfør på denne :)

Se hvordan du opretter en konto her:

">

De bedste hilsner

Rasmus

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Rasmus :)

Da mit software køb er foretaget uden for EU, skal jeg så lave en konto med "IVV - varerkøb fra verden" ?

Ville det betyde noget, hvis jeg valgte at laden den stå på "Ingen moms", eller er der stor forskel på de to begreber ?

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Forstår ikke problemet måske. Vi er enige om, at det er køb fra uden for EU.

Hvis det er software du har fået på CD eller DVD altså modtaget fysiks, så bogføres det på konto som findes for varekøb verden (eller noget lignende tekst men den findes) Krav om import reg

Er det software du har købt og downloaded så er det bogføring på Ydelseskøb verden (eller noget ligende har ikke lege checket men konto findes) Ingen importreg.krav

Du må absolut ikke bruge konto uden moms da du jo skal ha bogført og siden angivet import moms som du kan læse om her - men det skulle de to konti klare, læs dog alligevel for at forstå og være sikker http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Det software jeg har købt, er downloadet og til brug i mit firma, ikke til videresalg. Så udfra din hjælpe, kan jeg forstå at jeg ikke skal være importregistreret og at købet skal bogføres med "Ydelseskøb verden", som findes i Dinero.

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

ja det er korrekt - og det er uanset videresalg eller ikke, bare det er til erhvervsmæssig brug og ikke privat - så JA

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)