Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag til psykologbehandling som selvstændig

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Oct 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes det er svært at blive klog på reglerne. Sidst jeg havde et sygdomsforløb var jeg i min enkeltmandsvirksomhed bereettiget til fuldt fradrag for psykologbehandling. Jeg kan dog se, at der er lavet en lovændring i 2012, men har meget svært ved at granske teksterne. Er der nogen der har erfaring med dette?

Jeg lider af en depression som jeg skal behandles for.

Jeg undrer mig over, om den mere generelle tekst foruden alko/rygestop helt er afskaffet. Man kan jo frygte, at det simpelthen er sparet væk som så meget andet. Hvordan er jeg stillet mht. fradrag for min behandling?

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har hørt om psykologer, der fakturerer som coaching, sparring eller lignende, så det direkte har med virksomheden at gøre.

Nu ved jeg jo ikke, om din depression er arbejdsrelateret, og om psykologhjælpen derfor vil komme til at gå mest på arbejdet med din virksomhed. Hvis det ikke er tilfældet, vil det selvfølgelig være svindel at få det til at se sådan ud på fakturaen.

Det vigtigste at huske om depression er, at det går over.
God tur op igen. 

Venlig hilsen

Hans

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 236
Fra  Kontorartikler.nu Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej SvarSøges

Kan desværre ikke give dig noget kvalificeret svar, kun en lille thumps up for at du gør noget ved det. Mener at psykologbehandling skulle være fradragsberettiget for alle iværksættere. Hvis der er nogen der ind imellem må tage nogle tæsk og søvnløse nætter, så må det være iværksættere :-)

Salg af kontorartikler, samt stort udvalg af emballage. Find det hele på kontorartikler.nu

Tilmeldt 1. Oct 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene! Meget værdsat. :-)

Er der dog noget lovmæssigt der forhindrer fradrag for behandling af sygdomsforløbet? Det er netop fordi jeg ikke kan gennemskue lovdokumenterne og er lidt på udebane med skat/jura denne gang. Jeg mener det var ligningsloven der havde noget om fradrag sidst jeg døjede med det her (hvilket er 7 år siden, og dér var der fuldt fradrag). I ligningsloven kan jeg kun finde noget om alko/rusmiddel/rygestop pt.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)