Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sygemeldt funktionær

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Sep 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle.

Jeg søger lidt juridisk hjælp. Står i den situation af en ansat funktionær for 5 uger siden har meldt sig syg. Medarbejderen har kun været ansat i 5 uger inden han blev syg. Er jeg som arbejdsgiver forpligtet til at give ham sygeløn fra dag 1 til dag 42? Skal medarbejderen ikke være ansat xx antal dage før han er berrettiget til sygepenge? 

Ekstra spørgsmål - har de sidste 3 uger forsøgt at komme i kontakt med medarbejderen med henblik på sygeerklæring/mulighedserklæring dog uden held, medarbejderen ønsker ikke at tale med undertegnede ( altså arbejdsgiver ), hvad burde jeg som arbejdsgiver gøre i netop denne situation?

Vh Anders.

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Fyr ham, han er vel ansat på prøve i 3 måneder.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Er han ansat på prøve, så kan du opsige ham med den varsel der fremgår af kontrakten.

Fra Hobro
Tilmeldt 11. Jun 14
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 07:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er i din gode ret til at opsige ham, også hvis han var uden for de 3 mdr's prøvetid. Han skal have afleveret en mulighedserklæring ved dig på 4. dagen fra sygemeldingen. Gør han ikke det, og du har forsøgt at kontakte ham vedrørende denne, kan du opsige ham i god ro og orden. Og nu det er inden for 3 mdr, skal han da bare væk.. Du kan evt sende ham et anbefalet brev, så der ikke bliver twists omkring tidspunktet. Tag evt at undersøg ved sin fagforening, om du kan tilbageholde lønnen fra 4. dagen, eller om det er at stramme den. Det koster jo ikke noget at spørge... :-)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)