Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

udgift blok - hvorfor?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Slagelse
Tilmeldt 15. Jan 13
Indlæg ialt: 106
Fra  Jim Drejer Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret Birthe :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes både og og anser det ikke for gammeldags at skrive på bilag hvad ting drejer sig om, når det ikke er det mest oplagte faktisk. Hvorfor man skal ha udgiftsblok fatter jeg ikke, men skriv på selv bilaget uanset det opbevares fysisk eller derfter scannes ind - og ligger det kun elektronisk så brug et program der tillader man skriver på pdf filer eller skriv lidt i filnavn

Jeg ville ikke skrive på husleje regning, telefon som går igen osv, og heller ikke på alm trælast til en murervirksomhed - men:

Hvis en filmproducent virksomhed havde bilag fra Silvan på en elektrisk hækkeklipper, så ville jeg forvente der var skrevet forklaring på bilaget

Hvis der var købt kringle til 12 hos bageren, afgjort også forvente der var skrevet på bilaget (eller udgiftsblok eller hvad man vil hvis man opbevarer manuelt)

Er det fly København New York for to, ville jeg forvente der stod hvem de to var og gerne at det var kundebesøg hos xxx eller lignende i modsætning til privat tur til New York.

Hele formålet er at sikre mindst muligt bøvl ved en skattekontrol. Hvis skat finder bilag som de ikke synes hænger sammen med firmaet eller- hvor der er krav om at deltagere i fornøjelsen er vævnt på bilaget, så kan skat jo forkaste dem som udgift, og det skal man undgå.

Derfor skriv på bilag hvor der kan være tvivl om hvorfor lige den ting indgik i firmaets regnskab men ikke på alle de helt selvfølgelige daglige

Just my 5 penny

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 236
Fra  Kontorartikler.nu Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Må give John ret. Det hjælper din bogholder til at bogføre dine bilag, og derfor mindre arbejde, og måske mindre udgift for dig til din bogholder :-)

Salg af kontorartikler, samt stort udvalg af emballage. Find det hele på kontorartikler.nu

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)