Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

udgift blok - hvorfor?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Slagelse
Tilmeldt 15. Jan 13
Indlæg ialt: 106
Fra  Jim Drejer Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Min bogholder har sagt til mig at jeg skal udfylde en udgift blok, for alle de udgift jeg har i firmaet, også selv om jeg har en faktura fra en trælast.

Jeg forstår ikke helt hvorfor jeg skal skrive på en udgift blok og vedlægge den sammen med fakturaen hvor alle oplysningerne står på.

Jeg har spurgt min bogholder om det, men svaret er bare at, sådan er reglerne.

Er der rigtigt at jeg skal udfylde en udgift blok når jeg har fakturaen på papir?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nej... Det er et levn fra forrige årtusinde Smile

Fra Slagelse
Tilmeldt 15. Jan 13
Indlæg ialt: 106
Fra  Jim Drejer Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Så med andre ord, så kan jeg rolig smide udgift blokken ad pommeren til ?

Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 442
Fra  MD VVS Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan jo være, at din bogholder gerne vil have det, fordi det gør hendes arbejde lettere.

Det er klart lettere at skulle bogfører ud fra den samme slags bilag hele tiden, end at skulle sidde og vende og dreje bøjede/sammenkrøllede kvitteringer fra alle mulige steder (Ja, taler af erfaring). Nu er du selvfølgelig ikke så sløset med dine bilag, men måske har hun tilsvarende erfaring?

Bare en tanke Smile

MVH

Natasha

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2490
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Natasha:

Det kan jo være, at din bogholder gerne vil have det, fordi det gør hendes arbejde lettere.

Det er klart lettere at skulle bogfører ud fra den samme slags bilag hele tiden, end at skulle sidde og vende og dreje bøjede/sammenkrøllede kvitteringer fra alle mulige steder (Ja, taler af erfaring). Nu er du selvfølgelig ikke så sløset med dine bilag, men måske har hun tilsvarende erfaring?

Bare en tanke Smile

MVH

Natasha

Det synes jeg godt nok er lidt langt ude.

Hvis man ER bogholder, så er det da komplet overflødigt med endnu et bilag.

"Bogholderen" her har måske aktier i firmaet der trykker blokke, eller hvad ved jeg.

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2490
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jim Drejer:

Så med andre ord, så kan jeg rolig smide udgift blokken ad pommeren til ?

Nej, men du gemmer den langt væk, og bruger den til når der undtagelsesvis ikke er andre bilag, kvitteringer, at bogføre efter.

Fra Slagelse
Tilmeldt 15. Jan 13
Indlæg ialt: 106
Fra  Jim Drejer Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Natasha, det er detsvære ikke den melding jeg har fået fra bogholderen.

Bogholderen har sagt at jeg bare kan klipse udgift papiret på fakturaen, det er godt nok.

jeg kan bare ikke se hvorfor jeg skal skrive  på en udgift blok og vedlægge fakturaen. for så på den måde side og lave dobbelt/unødigt administrativt arbejde.

Når jeg aflevere min regnskabs-mappe til bogholderen, så bladre han alligevel alle fakturaende igennem.

Jeg kunne forstå det hvis jeg kom med 8000 boner i en pose, med fakturaer i en mappe!!!!!

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2490
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jim Drejer:
Bogholderen har sagt at jeg bare kan klipse udgift papiret på fakturaen, det er godt nok

Jeg ville finde mig en anden bogholder Big Smile

Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 442
Fra  MD VVS Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jim.

Nej, så giver det ikke meget mening, han lyder som om, at han er lidt fra den gamle skole måske?

Natasha

Fra Odense S
Tilmeldt 2. Nov 10
Indlæg ialt: 87
Fra  BDM bogføring Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jim

Som bogholder vil jeg sige du skal gemme udgiftsblokken og jeg bruger den hos mine kunder, hvor de har små bonner f.eks fra bageren, føtex, bilka m.v. de bliver hæftet på et udgiftsbilag og sat i mappen. så er det nemmere at sætte i mappen og bladre igennem. 

Jeg vil ikke kræve at du skrive noget på med mindre det er gave til en kunde eller anden repræsentation.

Hvis der så er en A4 eller A5 bilag  f.eks. Harald Nyborg er det blot det bilag, der sættes i mappen (uden udgiftsbilag)

Med venlig hilsen

Birthe

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)