Jeg har lavet lidt markedsføring for min fader for nyligt på Facebook. Nu er spørgsmålet bare om jeg kan trække udgifterne ud, så han får en kvittering til regnskabet, eller hvordan det fungere? Synes jeg har kigget Facebook igennem, men ikke rigtigt kunne finde noget.
Er det ikke bare at bruge en bankudskrift på dit køb af annoncer? Ellers, har du ikke fået en e-mail bekræftigelse på at du købte det, sammen med faktura?
Er det ikke bare at bruge en bankudskrift på dit køb af annoncer? Ellers, har du ikke fået en e-mail bekræftigelse på at du købte det, sammen med faktura?
En bankudskrift er ikke nok. Der skal være en kvittering/faktura på beløbet, idet der her også vil være angivet eventuelle momsbeløb og udspecificerede beløb.
Har selv lavet annoncering via facebook. Da fik jeg en faktura, ved udgangen af hver periode. Den viste nøjagtig hvor mange klik der havde været og hvad det havde kostet. Den blev automatisk sendt til den mail adresse jeg har tilknyttet min facebook. Men er det annoncering eller har du "bare" boosted et opslag?
Den rigtige kvittering - "rigtig" i forhold til at det er den, som opfylder kravene til hvad der skal stå på sådan en - finder du ved ad gå til Ads Manager/Annonceadministrator > Billing/Fakturering. Engelsk/dansk alt efter hvad du har dit Facebook profil indstillet til. Her har du, måned for måned, alle kvitteringer liggende og du kan downloade dem som PDF'er.
Husk at Facebook har en europæisk afdeling i Irland som er den, der fakturerer dig. Der er med andre ord ikke pålagt moms på det beløb du betaler - og du kan derfor i sagens natur heller ikke trække momsen fra.
Mvh
David Lorentzen, Socialization
Hos Socialization er vi specialister i Facebook. Sparring, rådgivning, kurser, foredrag, annoncering. Ring 49 70 49 70 og hør mere.
Det er heller ikke så meget for at trække momsen fra, men mere for at han og bestyrelsen kan se, hvad pengene er brugt på, og for at jeg kan få pengene fra virksomheden og ikke fra egen lomme :-)