Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dobbelt tråd - svar er begyndt at løbe ind i den helt tilsvarende ens tråd

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Taastrup
Tilmeldt 13. Apr 14
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino's læsere!

For at fortælle kort hvem jeg er og hvad min virksomhed laver:

Jeg er 17 år og er igang med at få lavet en tøj webshop som handler med en type tøj, som ikke er til at finde i Danmark. Jeg har en del kontakter indenfor markedsføring, bl.a. en del bloggere og velkendte personer, som ville kunne reklamere for mig. Derfor ser jeg en ret god mulighed for salg. Jeg har ca. lagt 10.000 kr. i virksomheden i alt, altså med at få webshoppen sat op og købt mine første produkter hjem. Mit problem opstår her, da jeg skal ansøge statsamtet om CVR nummer.

Jeg er i tvivl om det skal være et iværksætterselskab eller en enkeltmandsvirksomhed. Jeg ved at en enkeltmandsvirksomhed er personlig hæftelse hvor at man kun hæfter med virksomhedens værdi i et IVS. Jeg kan ikke rigtigt se hvad der kan ske for at jeg får en gæld uden for virksomheden hvis jeg vælger en enkeltmandsvirksomhed. Jeg køber jo egentlig bare tøj fra udlandet og sælger videre herhjemme, så jeg tager ingen lån eller noget. Men hvis jeg har misforstået noget, er der så en som kan give mig et eksempel på hvordan at det kunne gå galt og at jeg fik en gæld, hvis jeg valgte en enkeltmandsvirksomhed?

Giv en kommentar om hvad i synes jeg skal vælge fremfor noget andet, og så fortæl hvad i ser af ulemper og fordele ved de to forskellige valg.

Mvh
Patrick Raymond Hansen 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

du har stillet samme spørgsmål i to forsk dele af amino - du skal endeligt nøjes med ET ellers bliver det noget rod herinde. Du har fået et par svar i den anden tråd, så denne bør bare ligge tom nu for ikke at forvirre, og så kan folk svare i den anden

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)