Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bosiddende i DK - Vil sælge til udlandet (server) (SEO)

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Nov 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er bor i DK, men vil gerne via min webshop sælge til udlandet, fx norge, sverige, finland osv, muligvis også tyskland, frankrig senere

Her tænker jeg på at rangere fornuftigt på Google, så vil derfor gerne have den rigtige placering på serveren. Er der nogle forslag til hvad man kan gøre der? Jeg kan forstå fra et andet indlæg at det har betydning i forhold til Google hvor serverens placering er. 

Er der nogle der har forslag til hvem man kan vælge for at det kan blive fornuftigt? 

Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Din webservers geografiske placering har ingen direkte betydning ift. SEO, forudsat at du bruger ccTLD'er for dine sprog/landevarianter, som minshop.dk, minshop.se, minshop.no etc.

Eller hvis du bruger subdomæner eller URL foldere til sprog-/landeversionerne, at du fortæller Google via Google Webmaster Tools hvilke subdomæner eller URL foldere, der skal identificeres med dine sprog/landeversioner.

Din webservers geografiske placering har betydning for den latenstid, dine besøgende vil opleve. Jo længere væk webserveren er fra dem, jo langsommere sideloadtider vil de opleve. Du skal derfor nok ikke placere din webserver i f.eks. Australien.

Latenstiden mellem landene omkring os er dog lav, omkring 10-20 ms, hvilket for de fleste vil være uden større betydning. Så du kan placere din webserver i DK eller i hvilket som af vores omkringliggende lande.

Jeg ville vælge det land, hvor du forventer, at de fleste besøgende kommer fra, alene pga. den lille forskel i latenstid. Men der kan være andre hensyn, der er større for dig. Som f.eks. hostingpris, -ydelse og -service.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)