Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kina importere - er jeg på rette fod?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er 

Jeg håber jeg kan trække på nogle kloge hoveders erfaring af import fra Kina.

Jeg har besluttet mig for at starte en webshop, hvortil jeg selvfølgelig skal have nogle produkter, at sælge. 

Markedet er blevet undersøgt en del, ulemper og fordele ved forskellige lande, priser osv. 
- dertil er amino også blevet kigget en del på. 

Jeg har fået en god skriftlig snak, med en kinesisk lev., og vil dertil høre, hvordan sikrer jeg mig bedst mod, at han ikke bare tager min penge også jeg aldrig ser dem mere uden produkter i hånden?

Lev. adresse i Kina, har jeg kigget lidt på, og det virker meget troværdigt, samt deres hjemmeside. - dertil har jeg nu her også fået tilsendt en faktura med et "test produkt" en sample. og fået den testet osv, og det virker fint. 

- Lev. er fundet på Alibaba.com, ud fra nogle søgekriterier, og udvægelse. 

Mvh. Patrick Larsen

Fra København
Tilmeldt 4. Dec 13
Indlæg ialt: 88
Fra  Transporteca Skrevet kl. 07:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Patrick,

Prøv at forhandle dine betalingsbetingelser således du først betaler (helt eller delvist) når leverandøren har afsendt dine varer. Dette skal han dokumentere med fragtbrevet og pakkeliste.

Der er selvfølgelig ikke nogen garanti for det er de rigtige varer han sender, men så er du ihvertfald sikret at han fysisk sender dig nogle produkter.

Når du er lidt videre med din webshop kan du overveje at benytte remburs, hvor i har din og sælgers bank indeover for at sikre betalingen. Men som jeg læser dit indlæg er det ikke tiden nu.

Sender du med søfragt, så  prøv at benytte et søfragtbrev (seaway bill) istedet for almindeligt konnossement (bill of lading) hvis din leverandør vil gå med til det. Så er du sikker på at få udleveret din last i Danmark, og ikke afhængig af at din leverandør skal sende dig de originale dokumenter.

Når du betaler din leverandør, så skal du være sikker på det er den rigtige konto du betaler til - læs eventuelt historien fra denne uheldige Amina: http://www.amino.dk/forums/t/238869.aspx 

Før du laver din endelige ordre kan det måske også gavne at læse lidt om disse emner:

Godstransport for begyndere

7 ting du skal vide før du booker stykgods med en speditør

Hvordan gør man import af varer let og smertefrit?

For at importere fra Kina skal producenten have eksportlicens

Import fra Kina – CIF eller FOB

Købsaftale med producenter i Kina – et eksempel

Fragt-fælden 

Held og lykke med din Webshop!

Mvh, Morten

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Du skal forvente at Alibaba er som ebay. Det er ikke de store fabrikker som ligger der - men en utroligt masse - gode og mindre gode, hovedsagligt unge, Kinesere, som skaffer varer når vi efterspørger

Det kan desværre betyde, at de rent praktisk skifter fra leverandør til til leverandør og ofte ved mindre partier, køber de gennem en der heller ikke selv er producenten, men en der også er mellemmand/grossist.

Det betyder en vis risiko for, at prøve og senere leverance ikke er ens, så først ved flere handler er man egentlig sikker. Man kan bruge Escrow http://www.alibaba.com/escrow/buyer.html og det sikrer at pengene ikke frigives uden leverance, men koster jo så også lidt - Hos nogen kan man betale via paypal

Skal man ha varer i større stil, er det klogt at finde en at alliere sig med, der er mange gode danske der rejser der ud ofte og der er kinesere som lever af outsource hjælp. Kun ved rent faktisk at være på fabrikken og se at de faktisk producerer og kontrollere at de f.eks. overholder regler om CE mærkning (der kan sagtens være mærker i ting uden at de betyder ægte prøvet) og for mig vedkommende også kontrollere, at normale gode arbejdsforhold respekteres - kan man være sikker på hvad man får

Det er klart at Kina ikke producerer som Danmark. Det er samlebånd og udsugning er ikke altid optimal, men man kan godt danne sig et billede af, om tingene er som de skal være.

Læs lige her evt basalt om import fra Kina http://johnhannover.blogspot.dk/2013/11/import-til-videresalg-fra-kina-uden-for.html og vær så omhyggelig med at ting er korrekt godkendt/mærket og der ikke er kopivare inde over http://johnhannover.blogspot.dk/2014/03/kopivarer.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 236
Fra  Kontorartikler.nu Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har prøvet at blive snydt. Det kostede os 10000 for nogen varer vi aldrig så. Det gør vi aldrig igen uden at have en eller anden form for sikkerhed :-)

Salg af kontorartikler, samt stort udvalg af emballage. Find det hele på kontorartikler.nu

Tilmeldt 30. Sep 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Escrow er den eneste rigtige mulighed -  bare ved at foreslå dette, løber mange af svindlere skrigende bort. Køb aldrig fra en leverandør som ikke vil godkende dette som en betalingsmulighed. Der er mange forskellige escrow services, men vælg en som er godt rated i branchen evt.(google-it)

Held og lykke med handlen.

VH/J

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Hos nogen kan man betale via paypal

Blot vær opmærksom på at Paypal har en max grænse på 50 eller 60.000 kr. pr. handel / transaktion.

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)