Den er praktisk talt næsten duftfri. Bruger den til allergikere. Indeholder limonene, cineol og beta-pinene.
Som duftallergiker, er jeg nødt til lige at bryde ind her.
Jeg havde set produktet på et Amerikansk site og håbet at den slags ikke kom til Danmark, da det er svært nok at være parfumeallergiker.
Ifølge Astma Allergi Danmark er limonene kategoriseret på listen:
"26 særligt allergene parfumestoffer" (Link til kilde)
Parfumeallergi er et stærkt voksende problem i Danmark - og for mig personligt har det udviklet sig så meget at det ikke bare var nok at udelukke brugen selv.
Det har givet mig problemer når diverse frisører og andet godtfolk har en trang til at spille "eksperter" og sælge produkter til andre mennesker som en parfumeallergiker ellers har instrueret dem om skal bruge parfumefrit.
Både min partner og andet er tit blevet påduttet diverse parfumerede produkter - også selv til gaver til mig. De kører altid den samme smøre af: "Det er naturligt" og "Der er næsten ingen parfume i".
Faktisk kan naturlige parfumestoffer være de mest allergifremkaldende. Det fortalte den hudlæge jeg fik en lynhenvendelse til, da jeg pludseligt have den vildeste eksem over stort set hele kroppen. Faktisk gav "trenden" med tetræolie i sin tid en masse "nye kunder" til ham.
Men tilbage til spørgsmålet om Bounce Rate og AdWords.
Om din Bounce Rate overhovedet er dårligt vil jeg gå udenom. Jeg er sikker på at have læst at det ikke nødvendigvis er dårligt.
Du fortæller ikke hvilke ord folk kommer ind på og hvilken side de lander på. Så nu kommer jeg med lidt vilde gæt:
Du går efter søgeord som "potpourri" - og hvis de gør det, så lander de sandsynligvis på en side med billeder af sprayflasker, fremfor tørrede rosenblade etc. Altså søgte de efter noget helt andet end det de får på en af dine sider. Jeg ved ikke hvad der får folk til at søge efter potpourri, men et vildt gæt er at folk leder efter en værtindegave til en kvinde.
Hvis de decideret Googler efter noget, der indikerer de leder efter dit produktnavn og "køb" eksempelvis, så ville det bestemt være værd at se hvad det er den potentielle kunde løber ind i på din webshop. (Det er det selvfølgelig under alle omstændigheder)
Det kan også være en helt 3. ting, der gør at du - som jeg læser mellem linjerne - sender penge til Google via AdWords. Du har er et - i Danmark - relativt ukendt produkt, som jeg tvivler på nogen Googler efter. De Googler ej heller efter behovet for at sløre hvad de efterlader i æteren, da de ikke tror der findes et "fiks" til dette - jeg gør i hvert fald ikke :-)
Henry Ford bag Ford-bilerne sagde engang noget om at hvis du spurgte om folks behov og ønsker ville de bede efter hurtigere heste.
Det kan også godt være at behovet er der, men det er noget, der mest bliver glemt hurtigt igen. Og hvis de ikke ved at der findes en løsning på det, så skal du virkeligt være kreativ for at få fat i dem på Google.
Et sidste gæt: Kombinationen af at produktet er ukendt i Danmark og du har navnet "Poo" i dit domænenavn. Det er sandsynligvis kvinder der søger gaver til kvinder - og kvinder er ofte nysgerrige. Så når de søger efter tørrede blomsterblade som en sød værtindegave, kan det være at de bliver nysgerrige efter at hvad det er for en hjemmeside der har dette ord i sit navn - selvom det ikke lige er "poo" de søgte :-)
Hovedpointe:
Hvis du bruger penge på AdWords og det kun er en udgift, så drop den indtil videre.
Evt få en dygtig AdWords-konsulent til at se på det. Mit gæt om at dine potentielle kunder ikke søger efter dit produkt er kun baseret på gæt udfra dit oplæg.
Hvis det er et ukendt produkt i Danmark tror jeg det er vigtigt at være superkreativ. Både mht markedsføringskanal og budskab. Jeg ville nok kigge på Facebook først.